opgave 233 ( Tragel )

Elk weekend een nieuwe vraag, wie kent ?

Moderators: Alostum, david, janlouies

dollemans

Re: opgave 233

Berichtdoor dollemans » 04 Mar 2015, 22:39

Dank voor je reactie Dirk en "a propos" ( ;) ) we zijn ooit collega's geweest, topografie heeft geen
geheimen voor ons, is het niet?

Cynrik De Decker van BAHA heb ik ooit eens ontmoet op een old-timer vliegshow.
Wij waren daar met de Ka4 Rhonlerche (OO-KEI) van de zweefvliegclub Balen-Keiheuvel.

Voorlaatste op deze pagina:
http://www.keltic.be/zweven/index.php/club/vloot

Het zal geen "makkie" worden om luchtfoto's van Aalst te vinden, ongeacht hoeveel jaren al geleden.

stephane

Berichtdoor stephane » 05 Mar 2015, 11:11

Na de luchtfotografie komen wij weer met beide voetjes op de grond ;)

hier nog twee foto's van de restanten van het spoor die op bovenstaand terrein liepen...

Afbeelding

Afbeelding

industriele architectuur die weldra zal verdwijnen!

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

willykiekens

Berichtdoor willykiekens » 05 Mar 2015, 17:50

het spoor ging op het terrein aan de bovenstaande gebouwen en draaide daar een hangaar binnen, zodat de wagons en de lossers in het droog stonden en ging dan langs de hoofdingang terug naar buiten waar ze dan door een lokomotiefje opgehaald werden en terug richting brug reden, daar was een poort die toegang gaf naar het stationsterrein.
Die hangaar is rond 1970 afgebroken om plaats te maken voor een autoparking voor het personeel.

dollemans

Berichtdoor dollemans » 05 Mar 2015, 18:53

Inderdaad, er was geen "Google Earth" in 1940. Ik zal me daar stillekesaan moeten bij neerleggen.
Ik ben blij dat er hier en daar nog concrete restanten zijn van die tijd en dat gepassioneerde mensen
die weten te vinden en vast te leggen met foto's. De rest is toekomst. ;)

willykiekens

Berichtdoor willykiekens » 05 Mar 2015, 20:17

die hangaar is te zien onder rubriek" Jan Jelie en stichting FFR." het is de eerste foto na deze van het grafmonument. De buitenmuur stond er nog tijdens de parkingsperiode. In feite is er nog veel overgebleven van de gebouwen; interessant zou zijn hun oorspronkelijk doel ergens op een plattegrond te kunnen vermelden. Buiten de hangaar is ook de schouw met de stokerij verdwenen en ook de burelen die ook nog te zien zijn op de bovenvermelde foto, links van de hoofdingang met het portiershuis. het huis op de Dendermondse stwg naast het viaduct was dat van de ingenieur iets verder stond dat van het hoofd van de boekhouding.

Terug naar “Wie kent ?”