stephane schreef:geen eenvoudige opgave deze week:
stephane
opgave 208 (kasteel van Regelsbrugge )
Moderators: Alostum, david, janlouies
opgave 208 (kasteel van Regelsbrugge )
Geplaatst: 22 Feb 2014 07:32 am
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Re: opgave 208 (kasteel van Regelsbrugge )
Geplaatst: 22 Feb 2014 08:31 am
david schreef:Is dat niet langs het fietspad aan de Carnavalswerkhallen?
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Geplaatst: 22 Feb 2014 10:43 am
willy kiekens schreef:kwalestraat, wal van de begrenzing kasteel regelsbrugge met de straat; als je voor de poort staat linkerzijde, loopt tot de grens met de Hoezebeek die er onder de straat gaat en zo dus ook de begrenzing maakt met het herenhof van de familie De Looze. Tussen de waters (wal en vijvers) en de Hoezebeek is er wel een sas dat voor de eventuele waterbevoorrading tussen beide kan dienen. Bevindt zich achteraan in het park terhoogte van de vijver er staat zelfs een "sashuisje".
Geplaatst: 22 Feb 2014 10:57 am
willy kiekens schreef:nog iets vergeten te zeggen, deze bogen zijn puur decoratief en geven geen doorgang aan het water (min of meer te zien in de eerste boog).
Over het kasteel zelf: bij mijn bezoek aan het kasteel was ik min of meer ontgoocheld, het interieur zelf kun je moeilijk associëren met andere kasteeltjes in onze buurt; het is te nauw verbonden met de interieur- ideeën van de jaren '30, en kan zo met geen ander kasteel vergeleken worden, wel met andere villa's of huizen van die periode.
Geplaatst: 22 Feb 2014 01:07 pm
david schreef:Ik had ook al gemerkt dat ik er naast zat en dat terwijl het kasteel van Regelsbrugge op 150 meter van mijn deur ligt.
Geplaatst: 25 Feb 2014 07:33 am
stephane schreef:Opnieuw juist Willy...
de funderingsmuur straatkant
stephane
Geplaatst: 28 Feb 2014 08:12 pm