Beste allen,
ik doe hier graag een oproep naar beeldmateriaal dat ik mag gebruiken, ik werk voor Ligo Aalst, centrum voor basiseducatie.
In juli verhuisden we naar het Manchestergebouw in de Vaartstraat en namen we de eerste twee verdiepingen in gebruik na een grondige verbouwing binnenin.
Omdat we het belangrijk vinden om de historiek van dit gebouw aan onze cursisten, bezoekers te tonen, ben ik op zoek naar beeldmateriaal over de filarure du canal, het Manchestergebouw de arbeiders, de producten,.. kortom alles wat de geschiedenis kan weergeven van dit mooie gebouw dat gelukkig overeind bleef en ons blijft herinneren aan het rijke textielverleden dat Aalst heeft.
Indien jullie dus graag beeldmateriaal delen, dan mag je dit hieronder in reactie delen, jullie bronnen zullen steeds vermelden worden bij het beeldmateriaal.
Alvast bedankt,
groeten,
Francisca Rumbaut
Filature du canal - Manchester beeldmateriaal gezocht
Moderators: Alostum, janlouies, david
Re: Filature du canal - Manchester beeldmateriaal gezocht
Dag Francisca,
Heb je al contact opgenomen met het Stadsarchief?
Mogelijk kunnen ze je daar ook verder helpen.
Mvg.David Goossens
Heb je al contact opgenomen met het Stadsarchief?
Mogelijk kunnen ze je daar ook verder helpen.
Mvg.David Goossens
Wie de geschiedenis niet kent, maakt steeds dezelfde fouten (Wednesday Addams)
Op de Mediabank van het Stadsarchief Aalst staan heel wat foto's van de Filature du Canal
https://madeinaalst.be/collecties/media ... &reverse=0
https://madeinaalst.be/collecties/media ... &reverse=0
De taak van historici is te herinneren wat anderen vergeten. (Eric Hobsbawm)
Dankjulliewel voor jullie reactie.
Ik had inderdaad al contact opgenomen met het stadsarchief, ze wezen me ook door naar madeinaalst.be, maar omdat ik weinig of geen beelden vind van het interieur van de fabriek, de arbeiders en producten, verwees het stadsarchief me door naar dit forum:)
Dus vandaar mijn hoop om via deze weg nog bruikbaar beeldmateriaal te kunnen vinden,
groetjes
Francisca
Ik had inderdaad al contact opgenomen met het stadsarchief, ze wezen me ook door naar madeinaalst.be, maar omdat ik weinig of geen beelden vind van het interieur van de fabriek, de arbeiders en producten, verwees het stadsarchief me door naar dit forum:)
Dus vandaar mijn hoop om via deze weg nog bruikbaar beeldmateriaal te kunnen vinden,
groetjes
Francisca
Hallo Franciska
Ik heb naar je collega Suzen Decleer een bundel gestuurd met foto's en tekst over de spinnerij 'manchestergebouw'. Zij zal u de info wel bezorgen.
Jan Louies
Ik heb naar je collega Suzen Decleer een bundel gestuurd met foto's en tekst over de spinnerij 'manchestergebouw'. Zij zal u de info wel bezorgen.
Jan Louies