scherregossenkot

Algemene babbel, over ditjes en datjes.

Moderators: Alostum, janlouies, david

janlouies
Berichten: 1006
Lid geworden op: 21 mei 2014, 17:18

Re: scherregossenkot

Bericht door janlouies »

Op deze foto, gemaakt door Herman Louies ter gelegenheid van de 1 meistoet ergens in de jaren 1960, staat het scherregossenkot met als naam van de uitbater A. Van den Bossche-De Witte ...
Het gezin Alfons Van den Bossche-De Witte woonde in 1929 op de Bolleweg 89, in een huisje van 40 centiare. (De Koornbloem 25/8/1929)
Afbeelding
janlouies
Berichten: 1006
Lid geworden op: 21 mei 2014, 17:18

Re: scherregossenkot - Richard

Bericht door janlouies »

De magere ijscoman met zijn scherpe neus op de foto van de Heemkundige kring lijkt mij helemaal niet op Richard zoals ik hem gekend heb en zoals hij op de foto van Hendrik De Schrijver staat. Is dit wel Richard?
Jerommeke
Berichten: 11833
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: scherregossenkot - Richard

Bericht door Jerommeke »

janlouies schreef:De magere ijscoman met zijn scherpe neus op de foto van de Heemkundige kring lijkt mij helemaal niet op Richard zoals ik hem gekend heb en zoals hij op de foto van Hendrik De Schrijver staat. Is dit wel Richard?
Jan:
Naar aanleiding van uw opmerking heb ik de foto van de Heemkundige kring eens aandachtig bekeken.
Ik moet je gelijk geven, deze Richard trekt inderdaad helemaal niet op Richard zoals ik hem ook gekend heb.
Qua lichaamsbouw en vorm van aangezicht zijn er helemaal geen overeenkomsten.
Zoals hij op de foto van Hendrik De Schrijver staat heb ik hem ook gekend.

Misschien gaat het over een naamgenoot of familielid.
Ik ga contact opnemen met de Heemkundige Kring en vragen of ze mij het desbetreffende artikel alsnog kunnen bezorgen.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss
Jerommeke
Berichten: 11833
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: scherregossenkot - Richard

Bericht door Jerommeke »

janlouies schreef:De magere ijscoman met zijn scherpe neus op de foto van de Heemkundige kring lijkt mij helemaal niet op Richard zoals ik hem gekend heb en zoals hij op de foto van Hendrik De Schrijver staat. Is dit wel Richard?
De ijscoman op de vorige foto is Maurice Vagenende, de schoonbroer van Richard.
Hieronder de juiste foto.

Bron: Heemkundige Kring van Erpe-Mere via e-mail.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss
Jerommeke
Berichten: 11833
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: scherregossenkot

Bericht door Jerommeke »

Nog ergens diep in mijn archieven een foto gevonden.
De uitbater was toen ook A. Van Den Bossche-De Witte.
Links op de foto ziet men ook nog de oude houten krantenkiosk.
Bron: Onbekend.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss
Alostum
Site Admin
Berichten: 13452
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: scherregossenkot

Bericht door Alostum »

De krantenkiosk was van Pros(per) Van der Veken, later van zijn zoon Augustin (Stijn).
zie ook http://forum.aalsthistoriek.be/viewtopi ... it=atlanta
De taak van historici is te herinneren wat anderen vergeten. (Eric Hobsbawm)
janlouies
Berichten: 1006
Lid geworden op: 21 mei 2014, 17:18

Re: scherregossenkot

Bericht door janlouies »

Richard in zijn scherregossenkot ("'t zen goei bisjtjes, hein?"), voorpagina Gids voor Uithuizigen, april 1984, foto Hendrik De Schrijver
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Ditjes en datjes”