Melkman van Mijlbeek

Moderators: Alostum, janlouies, david

Plaats reactie
stephane
Berichten: 1705
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:32

Melkman van Mijlbeek

Bericht door stephane »

Frans Verhulst, de 'Melkman van Mijlbeek', is op 79-jarige leeftijd overleden. "Hij was zijn hele leven melkman net zoals zijn vader. Hij was een supersociale mens die zijn job als melkman heel graag deed en heel veel mensen heeft geholpen", zegt Daniëlle Verhulst, zijn nicht. "Frans was een gezinsmens met drie dochters en een zoon. Hij had ook een passie voor toneel theatervereniging Hoger Op. In zijn vrije tijd hield hij de schietstand open in Erembodegem. Hij was een voorbeeld voor zovele Mijlbekenaars", zegt Daniëlle. (RLA)

Het Laatste Nieuws 02/02/2015

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst
BertPauwels
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mei 2014, 10:04

Re: Melkman van Mijlbeek

Bericht door BertPauwels »

Afbeelding
janlouies
Berichten: 1006
Lid geworden op: 21 mei 2014, 17:18

Re: Melkman van Aalst centrum

Bericht door janlouies »

Wie was de melkman van Aalst-centrum?
Hij kwam bij ons in de Nieuwstraat en goot met een maatbeker achter de open zijdeur van zijn in mijn herinnering grijze camionette een pint (=een liter) verse melk uit de melkkan in onze 'komeirenpot' (aluminium kookpot met scheel met gaten erin tegen het overkoken), want de verse melk moest onmiddellijk aan de kook gebracht worden om ze te desinfecteren.
De laatste keer heb ik hem, als klant, gezien in De Gele Limonade.
Op een gegeven moment had hij behalve witte en roze yoghurt in (halve)literflessen ook bananenyoghurt: een revelatie!
Jerommeke
Berichten: 11833
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: Melkman van Mijlbeek

Bericht door Jerommeke »

Misschien de gebroeders Frans en Jan Van Gijsegem.
Zij reden met een bleke (grijze?) Volkswagen camionette.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss
Plaats reactie

Terug naar “Handel (groot en klein)”