Sint-Lievensschool

Moderators: Alostum, david, janlouies

Alostum
Site Admin

Sint-Lievensschool

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 19:50

Geplaatst: 19 Aug 2013 08:30 pm
abu bart schreef:Voor deze school opgeslorpt werd door het SMI ergens begin de jaren 70, was deze jongensschool in de Drie Sleutelsstraat op het H.Hart een volwaardige lagere school.
De leraars uit mijn jeugd waren Meester Rik Van Caelenberg (1e), wonende in de Welvaartstraat, Meester Verbeiren (2e) wonende op de hoek van e Brouwerijstraat en Verwerijstraat, Meester Ledegen (3eA) wonende in de Geldhofstraat niet ver van het kleine H.Hartschooltje dat dit schooljaar zijn deuren sloot, Meester Vinck (3eB), Meester Stefaan Van Caelenberg (4e)(zoon van Meester Rik), Meester Kiekens (5e) wonende in de Verbrandhofstraat en een begenadigd tekenaar en decorontwerper van de toneelvereniging Nieuw Leven, Meester Dufour (6eA) wonende in de Kammestraat en délégué van een jeugdploeg op Eendracht Aalst en Meester Vermeiren (6eB). Directeur was Van Roy, vader van de vrij succesvolle aanvallende voetballer van Eendracht Aalst Geert Van Roy.
Ik herinner mij nog dat er op een deur nog een opschrift hing (7e-8e) van vroeger tijden.
Meester Vermeiren, met de niet zo flatterende bijnaam "den oap", was vader van een andere Meester Verbeiren, de latere directeur van de Sint-Jozefschool.

Ik hou aan deze school veel goede herinneringen over en vond onlangs nog een klasfoto terug uit het zesde studiejaar (1969-1970), want Meester Dufour staat erop.

Ik ken nog vele klasgenoten van toen, helaas ontbreken er ook een aantal.

Afbeelding

1e rij
Danny Impens, Johan Monsieur, ?, Guy De Brucker
2e rij
Paul?, Guy Weltens?, Guido Van Huylenbroeck, Marc Van Caelenbergh, Patrick Borms,?, Geert ?
3e rij
Ludwig Van Gijsegehem, Jean-Pierre Van Geert, ikke, Marc De Roeck, Jan-Pierre De Gols, Erik Moereels, Freddy De Saedeleer
4e rij
Meester Dufour, Johan Van den Steen, Jean-Claude Mertens, Mario Van der Biest, Frans De Brucker, Jean-Pierre? Hulsbosch?, Patrick Noël

Herinnert iemand zich nog de mij ontbrekende namen?
De taak van historici is te herinneren wat anderen vergeten. (Eric Hobsbawm)

Terug naar “Scholen en onderwijzers”