legendarische cafébazen

Moderators: Alostum, david, janlouies

dirk
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 10:09

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor dirk » 27 Okt 2018, 21:59

Boduognat schreef:Paken, Moreels, hield einde de jaren 50 het cafe Dirk Martens open, gelegen tussen "Den Hoorn en de Korenbloem, later Gaston Van der Elst)
Hij had 2 dochters waaronder Tieken en 1 zoon Norbert (nog voetbal gespeeld bij de Eendracht)
Het was een tamelijke grote cafe met achteraan een zaaltje.
Het was een puur studentencafe en als ik juist ben was daar het lokaal van de studentenclub "Universitas".
Nadien is Paken verhuisd daar rechtover( huis tussen de apotheker en de Borse)
Nog later is hij beland achter de hoek op de Hopmarkt.


Paken had 3 dochters : Celine, Tieken en Carmen. + 1 zoon Norbert.

dirk
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 10:09

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor dirk » 27 Okt 2018, 22:02

dirk schreef:
Boduognat schreef:Paken, Moreels, hield einde de jaren 50 het cafe Dirk Martens open, gelegen tussen "Den Hoorn en de Korenbloem, later Gaston Van der Elst)
Hij had 2 dochters waaronder Tieken en 1 zoon Norbert (nog voetbal gespeeld bij de Eendracht)
Het was een tamelijke grote cafe met achteraan een zaaltje.
Het was een puur studentencafe en als ik juist ben was daar het lokaal van de studentenclub "Universitas".
Nadien is Paken verhuisd daar rechtover( huis tussen de apotheker en de Borse)
Nog later is hij beland achter de hoek op de Hopmarkt.


Paken had 3 dochters : Celine, Tieken en Carmen. + 1 zoon Norbert.

Lokaal van studentenclub "Dirk Martens"

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor willykiekens » 28 Okt 2018, 07:40

tussen Den Hoorn bij Theybaert Fred, dan Bristol K. Smet vader van Raoul (café Rubens aan de douanen, vroeg overleden) en Roland (de Fox en nadien het Apostelken); dan Dirk Martens bij Paken nadien Van Steyvendael en Chieken; dan ingang Madelon met bijhorende café 't Pompierken bij Polle Van Hemden en dan de Korenbloem.

rosenior167
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 Jun 2014, 18:49

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor rosenior167 » 03 Feb 2020, 19:54

Als we het hebben over het café, nu het soleilken dan ken ik daar de eigenlijke geschiedenis van. In mijn kinderjaren, werd dit café uitgebaat door Ernest Baert. Zijn bijnaam was “De witten Baert”. Een van zijn vaste dagelijkse klanten was dokter Maurice Schelfhout. Deze was de zoon van dokter chirurg Jozef Schelfhout. Zoals zijn vader, woonde mijnheer Maurice in de zonnestraat. Bij het stopzetten door Baert, nam Jefken Tijbaert er zijn intrek. De vader van Freddy was tot dan zelfstandig ijzer draaier en ik ben nog bij hem geweest als leerjongen elektrieker, om er poulies te laten uitdraaien voor electro motoren. Als de bieruitzetters (Stella Artois) De Saedeleer een nieuw café “De Hoorn” openden op de grote markt, werd Jefken de eerste uitbater, later opgevolgd door zijn zoon Freddy.
Roger.

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 27 Jan 2023, 11:56

Alostum schreef:Geplaatst: 26 Jul 2013 02:18 pm
willy kiekens schreef:uitbaters van de Monopol en later café Parksken; alle twee zeer gekend, de eerste altijd moe en Wis juist het omgekeerde , hij was de zoon van de poelierswinkel Hofman uit de Kerkstraat en was eerst chauffeur in de nieuwkuis Supershop. Als je hem zag had hij precies altijd zijn tonnetje bier mee want drinken kon hij dagen lang als de beste; tot hij dan begon te dromen van slangen en spinnen (delerium); dan was het stop gedurende een lange tijd; hij noemde dat een noveen doen. Ze vormenden werkelijk een paar appart, altijd zagen en kreften op mekaar maar voorts konden ze mekaar niet missen. ondanks zijn klein en dik figuur behoorde Bert bij de beste Boogie dansers van Aalst en was hij ook een goede biljarden drieband. Velen van mijn generatie hebben mooie momenten bij hen beleefd en er hun man of vrouw leren kennen. l


Bert en Wiske achter hun toog in de Monopol ? of was dit al aan het Burgermeestersplein ?

Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Advertentie