Nieuwe Bib

Moderators: Alostum, david, janlouies

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor stephane » 19 Okt 2016, 09:44

afbraak

foto's oktober

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor esja » 28 Jan 2017, 22:11

ik heb gefaald met de foto's van de afbraak maar nu krijg ik meer tijd en kan ik de opbouw in beeld brengen.
De afbraak is gedaan, de put voor de kelder is gegraven en de isolatie en de wapening voor de beton is gelegd. Men kan nu duidelijk de muren onderscheiden (met gele planken afgelijnd)
Een kelder die duidelijk in twee stukken verdeeld is, een stuk aan de Esplanadestraat en de grote kelder achter het officieren gebouw

Afbeelding

Afbeelding

ik verwacht dat volgende week deze "vloer" gegoten wordt en dan volg ik de opbouw.

Ik heb echter een paar vragen: volgens de huidige bouwinstructies moet elk gebouw een regenwaterput hebben met een overloop in een drainageput en zijn eigen te veel ,niet lozen via de riolering maar ter plaatse draineren.
Ik kan hier geen regenwater of drainageput vinden.
elk appartementsgebouw tot 5 appartementen moet 1 parkeerplaats voorzien, boven de 5 1.5 parkeerplaats per appartement.
Dit zijn geen appartementen maar hier gaan in de toekomst weet ik veel hoeveel personen werken en bezoeker komen, waar moeten zij parkeren?
is een overheidsgebouw boven de wetten gesteld?

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor stephane » 29 Jan 2017, 01:02

Een regenwaterput zit normaal niet onder de kelder maar onder het maaiveld dus vermoedelijk onder het nieuwe plein?

Stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor esja » 29 Jan 2017, 22:39

dan moet hij nog gegraven worden, onder geen enkel van de twee pleinen is er reeds een put gegraven.

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor esja » 31 Jan 2017, 20:11

Gisteren volle bedrijvigheid, de ganse keldervloer is gegoten

Afbeelding

Afbeelding

vandaag was het de start van de bekisting / wapening van de muren.

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor esja » 01 Feb 2017, 17:14

Ik heb vandaag de plannen gaan bekijken en de foto naar de Esplanadestraat toe toont de regenwaterput en de infiltratieruimte, dat zijn de twee verste ruimtes naar de straat toe.

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor esja » 01 Feb 2017, 17:17

alle voorgaande acties, van de afbraak tot het graven van de kelders, het slaan van de palen en de verbinding van de palen zijn door Van Roey in video opgenomen en zijn te bekijken op:

https://www.facebook.com/pg/UtopiaAalst ... e_internal

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor esja » 02 Feb 2017, 20:41

nu is het voor echt, de bekisting van de muren wordt opgetrokken en vandaag is het eerste stuk muur gegoten, nu kan de bekisting weg en op en andere plaats gebruikt worden. benieuwd hoe lang de bekisting moet blijven staan voor ze kan hergebruikt worden.

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor esja » 03 Feb 2017, 11:30

bekisting is rapper weg dan verwacht, gisteren werd het gieten rond 17 uur beëindigd, vanmorgen om 0800 was de bekisting reeds weg

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Nieuwe Bib

Berichtdoor esja » 04 Mar 2017, 23:35

Ondertussen is de bouw flink opgeschoten, de kelderverdieping is voor 3/4 opgebouwd en eergisteren heeft men op dit gedeelte de vloer van de benedenverdieping gegoten. Men is nog bezig met de overgebleven muren van de kelder maar is ook reeds het isoleren van de keldermuren voor te bereiden, alle (20 cm dikke) isomoplaten zijn reeds geleverd.
Volgende week verwacht ik het isoleren van de kelder en het dichtgooien van de put rond de kelder.
Benieuwd of de bovenbouw ook ter plaatse gegoten wordt of pre-fab aangeleverd wordt?


Terug naar “Straten, pleinen, monumenten en gebouwen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Advertentie