Bidprentjes database

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Bidprentjes database

Berichtdoor Alostum » 10 Nov 2015, 09:52

Voor de genealogen onder ons ...

In een mensenleven gaan heel veel bidprentjes, ook wel rouwprentjes of 'zandjes' genoemd door onze handen.
Jaren terug kreeg ik een doos bidprentjes van mijn doopmeter.
Ik zette ze ongeïnteresseerd op zolder en toen moeder overleed kwam daar ook haar doos bidprentjes en rouwbrieven bij.
Naderhand werd ik zachtjes gebeten door de genealogie-bacterie en verdiepte me in onze stamboom waardoor de bidprentjes in de huiskamer belandden.
Deze dozen bidprentjes zijn ondertussen aangegroeid door giften van vrienden en kennissen en ze zijn een enorme hulp bij het uitpluizen van mijn stamboom.

In mijn zoektocht naar voorvaders, voormoeders, en meer, kom ik elke dag opnieuw tot de vaststelling dat er slechts heel weinig bidprentjes online te vinden zijn.
Door het vruchteloos zoeken en zoeken groeide de wens om ook een site aan te maken met alle bidprentjes en rouwbrieven die ik in mijn bezit heb.
Mijn doelstelling van deze website-database is het uitwisselen en laten aangroeien van de hoeveelheid gegevens die hierdoor vrijkomen.
Er zal de mogelijkheid komen om u als lezer, toe te laten zelf een ingescand item toe te voegen. Dit zal naderhand in de lijst opgenomen worden.
Op deze manier hoop ik op termijn een informatiebron om U tegen te zeggen op te bouwen, een lijst waar u en ik gretig gebruik kunnen van maken.


Komen ook heel wat Aalstenaars op voor ...



http://www.indeken.be/?p=home
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Terug naar “Leuke en interessante links”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Advertentie