Gezocht vrijwilliger(s)

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Gezocht vrijwilliger(s)

Berichtdoor willykiekens » 25 Jun 2015, 08:31

mijn vader was ook krijgsgevangene in Stalag XI B en had het nummer 93.624. Ik heb nog zijn bewijs van ontslag op 18-2-1941 en bezit ook nog twee foto's van, denk ik, tijdens zijn gevangenschap; foto's die hij mee gegeven had met een Erpenaar die vroeger naar huis terug mocht, het adres op die kaart was:
Maria Schollaert Kathelinestraat 27 Oonegem Erpe.
De foto's zijn genomen in het suikerfabriek:
Rabbethge & Giesecke AG Abteilung zuckerfabrik Kleinwanzleben Magdeburg.
De glucoserie Callebaut heeft een paar jaar geleden tot die, ondertussen multinational geworden , groep behoord. Op één van de foto's meen ik boven getoonde persoon te herkennen.

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Gezocht vrijwilliger(s)

Berichtdoor willykiekens » 25 Jun 2015, 11:35

naam van mijn vader: Emiel Gustaaf Kiekens 25-04-1911
dank u voor de attentie
willy

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Gezocht vrijwilliger(s)

Berichtdoor Alostum » 01 Jul 2015, 16:49

We dachten gedaan te hebben, bleek dat er nog 72 dossiers ergens in de schemerzone hangen, hopelijk zijn ze gevonden tegen volgende week dinsdag.

Wat verschuivingen in de statistiek ! een 5-tal dossiers die eerst onvindbaar waren zijn dan toch nog gevonden. Twee dossiers zitten in het K.L.M. (officieren), zodat we nu tot volgend resultaat komen

127 zonder dossier
1013 dossiers geraadpleegd
72 dossier nog te doen
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Gezocht vrijwilliger(s)

Berichtdoor Alostum » 16 Jul 2015, 11:02

In principe zouden we alle dossiers gehad hebben.
Van de laatste 72 dossiers bleken er 29 onvindbaar, bestaat er geen dossier van of bevinden zich in het Legermuseum (officieren).
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Advertentie