Cafés op de kat: leegstand

Moderators: Alostum, david, janlouies

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor janlouies » 07 Apr 2015, 20:39

Op de Kat (Vredeplein) staan twee cafés naast elkaar leeg. Op de hoek met de De Ridderstraat staat de Separé (de vroegere viswinkel 'Chassé') verlaten en daarnaast de 'Kater', als ik me niet vergis het vroegere café De Kat, lokaal van de Aalsterse politiebond.
Afbeelding

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor willykiekens » 07 Apr 2015, 23:11

café houden wordt als heel simpel bekeken; maar is één van de moeilijkste zelfstandige jobs; niet alleen moet je een halve psycholoog zijn om naar de praat van je klanten te luisteren, je moet ook nog genoeg karakter hebben om zelf van de drank af te blijven wanneer je zot geraasd bent door die klanten; daarom dat er in de moderne versie van café houden zoveel mogelijk geprobeerd word tooghangers te vermijden. Daarom ook dat er zo weinig cafébazen in hun café sterven, ze stoppen er op tijd mee. Goede cafébazen zijn er in Aalst momenteel op één hand te tellen.

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor stephane » 08 Apr 2015, 12:19

willykiekens schreef:café houden wordt als heel simpel bekeken; maar is één van de moeilijkste zelfstandige jobs; niet alleen moet je een halve psycholoog zijn om naar de praat van je klanten te luisteren, je moet ook nog genoeg karakter hebben om zelf van de drank af te blijven wanneer je zot geraasd bent door die klanten; daarom dat er in de moderne versie van café houden zoveel mogelijk geprobeerd word tooghangers te vermijden. Daarom ook dat er zo weinig cafébazen in hun café sterven, ze stoppen er op tijd mee. Goede cafébazen zijn er in Aalst momenteel op één hand te tellen.


Klopt Willy... de leegstand komt ook door het invoeren van de witte kassa, de panden zijn meestal onderverhuurd ( van eigenaar naar brouwer naar horeca uitbater ) zodat er een groot huishuur moet betaald worden... en de algemene crisis...

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor janlouies » 08 Apr 2015, 20:05

Toch houden cafébazen met een goed concept stand: Den Babbelaer, Café Vredeplein, 't Apostelken, ...

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor willykiekens » 08 Apr 2015, 22:02

je hebt er drie, tel er ook misschien de Soleil bij, ook een typisch publiek, meer erover morgen, dan gaan we nog wat verder neuzen.

stranger
Berichten: 305
Lid geworden op: 15 Mei 2014, 18:05

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor stranger » 09 Apr 2015, 11:04

Café Soleil: misschien helpt het dat we overal te lande als "quizploeg Café Soleil" reclame maken??!!! :D :D :D :D

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor esja » 09 Apr 2015, 15:53

Tel er de St. Annakring ook maar bij.

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor janlouies » 12 Sep 2015, 21:25

Het Vredeplein in de jaren 1960: naast viswinkel Chassé café De Eeuwige Vlam, ernaast café Jan Van ... , 'Federale erkende Bewaarplaats voor ver...'
Afbeelding
Daarnaast café Sportlokaal (L. Bequé); het volgende pand en het kleine huisje (werkplaats Simon D'hondt, Nieuwstraat) vormen nu de bowling; het volgende huis is vervangen door appartementen met een horecazaak op het gelijkvloers.
Afbeelding
Foto's H. Louies, gemaakt ter gelegenheid van een turnfeest. Bemerk de bomen, het zijn niet de bolacacias die ik mij herinner, maar de vorige reeks, ik denk lindebomen.

david
Berichten: 240
Lid geworden op: 17 Mei 2014, 18:40
Locatie: aalst

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor david » 24 Sep 2015, 18:10

willykiekens schreef:je hebt er drie, [b]tel er ook misschien de Soleil bij[/b], ook een typisch publiek, meer erover morgen, dan gaan we nog wat verder neuzen.


Willy,
kleine nuance hier.
Soleil is een prachtig café maar ik persoonlijk heb de cafébaas daar nog niet te dikwijls zelf achter de toog zien staan.
Als het verleden al kan worden verwerkt, dan is het door opnieuw te vertellen wat er is gebeurd (Hannah Arendt)

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Cafés op de kat: leegstand

Berichtdoor willykiekens » 24 Sep 2015, 21:45

als het nog steeds Roland is in het Apostelken, zie je hem ook weinig achter de toog; hij heeft me ooit gezegd dat hij daar niet voor deugt; hij zou zijn klanten te gemakkelijk buiten gooien , hij kan niet tegen gezaag.


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

Advertentie