Familie Schollaert - 2

Hier kan je terecht met al je vragen i.v.m. je stamboom of genealogische opzoekingen.

Moderators: Alostum, david, Jerommeke, janlouies

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Familie Schollaert - 2

Berichtdoor Jerommeke » 22 Mei 2014, 13:46

Geplaatst: Ma Nov 12, 2012 10:10 am

Rafael schreef:Beste allemaal,

Sedert ik begonnen ben met het samenstellen van de stamboom over de familie Schollaert, heb ik al heel wat informatie kunnen verzamelen. Jammer genoeg word ik eens te meer geconfronteerd met een obstakel waar ik maar niet voorbij lijk te raken ...

De verste voorvader die ik tot op heden terug gevonden heb is Franciscus Joannes Schollaert. Ik vermoed dat hij geboren is tussen 1785 en 1790 te Aalst, maar ik ben daar niet zeker van. Zijn naam heb ik teruggevonden in de overlijdensaktes van zijn zoons, Joannes Ludovicus Schollaert (Aalst, 19 december 1815 - Aalst, 4 december 1869, echtgenoot van Maria Virginia De Wuffel) en Franciscus Dominicus Schollaert (Aalst, 11 augustus 1819 - Aalst, 24 januari 1881, echtgenoot van Isabella Poriau). Franciscus Joannes Schollaert was gehuwd met Coleta Josepha Hutsebaut (Aalst, 10 oktober 1786 - Aalst, 10 september 1862), dochter van Egidius en van Catharina Janssens.

Vermoedelijk is Franciscus Joannes Schollaert op jonge leeftijd overleden, tenzij zijn weduwe een stuk jonger was als hij. Coleta Josepha Hutsebaut hertrouwde immers op 31 oktober 1821 met Gabriel Bernardus Amant. Met hem kreeg ze nog minstens vijf kinderen. Twee van hun dochters, Isabella en Leopoldina, huwden met leden van de familie Meganck (respectievelijk Petrus en Guillaume).

Ik ben dus vooral op zoek naar meer gegevens over Franciscus Joannes Schollaert, zijn geboorte- en sterfdata en eventueel datum van huwelijk met Coleta Josepha Hutsebaut. Indien er gegevens gekend zijn over hun beider voorouders, dan is dat natuurlijk ook van harte welkom ! Misschien had dit echtpaar buiten Joannes Ludovicus en Franciscus Dominicus ook nog andere kinderen ?

Ik hoop langs deze weg nog enkele gegevens te kunnen terugvinden ...

Hartelijke dank en warme groeten,

Rafael
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: Familie Schollaert - 2

Berichtdoor Jerommeke » 22 Mei 2014, 13:47

Geplaatst: Do Jun 13, 2013 11:53 am

Huland schreef:In de index van dopen Aalst zag ik deze Franciscus Joannes Schollaert gedoopt in 1783 (film RA 1056_000_00002_000_0_0001_r)
De aktes van 1783 zijn (nog) niet gedigitaliseerd.
Vriendelijke groeten

J-P Hulsbosch

In mijn stamboom heb ik een Josephus Schollaert (°ca 1800) gehuwd met Theresia Gijssens, van wie Catharina Schollaert (Aalst 1827-1866)
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

marleen
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 Okt 2014, 23:39

Re: Familie Schollaert - 2

Berichtdoor marleen » 08 Okt 2014, 00:17

ik heb in mijn stamboom dominicus schollaert die gehuwd was met theresia standaert en een dochter had nl valentina schollaert (1872-1929). deze trouwde op haar beurt met leo huion. deze is mijn overgrootvader. ik kan jammer genoeg amper iets vinden over deze familietak


Terug naar “Familiekunde - Genealogie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Advertentie