Jean Pierre Raman - accordeon

Moderators: Alostum, david, janlouies

Keimi
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 Sep 2020, 11:41

Jean Pierre Raman - accordeon

Berichtdoor Keimi » 02 Feb 2023, 21:19

Alweer bizar dat niemand blijkbaar weet heeft over Jean Pierre Raman. Hij was leider van accordeon band Super Accordeonista en in de Madelon en jaarbeurs regelmatig te zien. Het was de grootste (20man) bezetting van jongste accordeonspelers en ze wonnen enkele prijzen. Naast zijn school had JP ook een muziekwinkel in de Molenstraat waar hij accordeons, instrumenten en platen verkocht. Dit alles half jaren 50, begin 60.

Ik heb nog enkele oude 78 toeren platen die ik heb gedigitaliseerd en op YouTube gezet.

Op Facebook heb ik een post gedaan met heel wat foto’s uit eigen collectie.
https://www.facebook.com/groups/2584355705218852/permalink/2890961167891636/?fs=e&s=cl

Ook over de Musetta’s heb ik een Facebook post gedaan.
https://www.facebook.com/groups/2584355705218852/permalink/2907877489533337/

De Musetta’s was een live ensemble uit de jaren ‘50-70. Op de foto staan van links naar rechts: Roger Raman, Frans Mertens, Pierre De Braeckeleer, Pierre Dhondt, Louis Van Kelecom, Adhemar (Adi) Mathijs, Frans Tas en Piet Mathijs. Ze hadden een lied ‘Ode Aan Safir’ en in de buurt van de brouwerij was ok, een café genaamd De Musetta.

De band was niet enkel in Aalst aktief maar ook gekend in de buurtgemeenten. Piet en Addie speelden ook samen met Jean Pierre Raman uit Aalst die een accordeon band had. Ook William De Vleeschouwer zou een Aalsters muzikant/accordionist zijn waar nog weinig over terug te vinden is.

Momenteel schrijf ik aan een webpagina met muziek uit Aalst op 78 toerenplaten.

Alle info is welkom!

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: Jean Pierre Raman - accordeon

Berichtdoor stephane » 12 Mei 2023, 12:25

Molenstraat, 9
winkel Muziekpaleis
Raman was de opvolger van Joseph Cammaert

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst


Terug naar “Muzikaal Aalst”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Advertentie