Zangvereniging

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Zangvereniging

Berichtdoor Jerommeke » 12 Aug 2014, 17:57

Geplaatst: Ma Dec 12, 2011 1:44 pm

willy kiekens schreef:Afbeelding

foto boven:vlnr Marcel Mertens; Georges Mortier; Emiel Kiekens; Hypoliet Sedeyn; Albert De Wolf; vooraan: Romain Cornan

allen waren aktief lid van de zangvereniging gevestigd in 'tFonteintje aan de zeshoek( nieuwbouw naast de hoek)

"Door de aankoop van een tweedehandspiano kon de muziek gebracht worden aangepast aan het ogenblik en moest er geen Sabam betaald worden
Door het veelvuldig plezier dat ze hiermee hadden groeide het idee een mannenkoor op te richten. De voorbereidingen verliepen tamelijk ernstig met het kiezen van een voorzitter: de meest financieel krachtige; een secretaris: de slimste; en een kapelmeister: diegene die dacht dat hij de mooiste stem had.
De naam van het koor, na veel zoeken, was al wat minder ernstig:”De Liejaweirken”.
Dag en uur van bijeenkomst: de eerste en derde zaterdag van de maand, van eenentwintig uur tot ….

Van deze bijeenkomsten wordt er nog gesproken, sommige waren werkelijk hilarisch.
Na een tijd kwamen er mensen speciaal om de “vertoningen” bij te wonen en zich tranen te lachen met wat ze te zien , maar vooral te horen kregen"
uit het boek over het leven van mijn moeder

tweede foto: mijn vader Emiel Kiekens en Hypoliet Sedeyn op de wereldtentoonstelling 1958 ontmoeting met hun broer Jef uit de Congo.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: Zangvereniging

Berichtdoor Jerommeke » 12 Aug 2014, 17:59

Geplaatst: Ma Dec 12, 2011 4:25 pm

willy kiekens schreef:Georges Mortier(meester behanger) was hier al jaren weduwenaar en 90 jaar of meer; hij ging steeds als laatste buiten, hij kon toch niet voor al die jonge gasten eerder naar huis gaan; woonde in de Veldstraat eerste huis naast café de Zeshoek.
Zijn zus is onlangs gevierd met haar 105 de verjaardag.

Zijn dagindeling als behanger: maandag uitrusten van zondag; dinsdag met de behangersboeken bij de klanten gaan, woensdag behangpapier ophalen, donderdag en vrijdag behangen; zaterdag afwerken, afrekenen en gerief weghalen. zijn gezegde, als hij eens danste,: "hebt ge geen goesting om er eens mijn "STOF" te komen afdoen.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Zangvereniging

Berichtdoor willykiekens » 12 Aug 2014, 21:37

wie heeft deze herinnering opgehaald; toevallig is mijn vader vandaag, dag op dag, 50 jaar overleden op de leeftijd van 53 jaar. Laat eens iets meer weten.


Terug naar “Muzikaal Aalst”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Advertentie