Nationale beloning - Verbeeren Hendrik

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Nationale beloning - Verbeeren Hendrik

Berichtdoor Alostum » 30 Dec 2020, 12:13

In een P.V opgemaakt door Petrus Van Nuffel op 28 augustus 1919 vroeg Verbeeren Hendrik (° Aalst 14/10/1892, werkman, soldaat 11de Linieregiment 2de Bat. 5de Comp. In Beverlo, Binnenstraat 108) een Nationale beloning.
Hendrik verklaarde erin het volgende:

“Op het verzoek van Mr. Tallier, meestergast aan den ijzerenweg, onder wiens bevelen ik vóór den oorlog werkzaam was, in hoedanigheid van telegrafist, heb ik de zending aanvaard van de verslagen op te stellen en de verslagen der verschillende posten af te schrijven. Ik heb mij met de taak gelast van in ons huis al de documenten weg te steken en te bewaren.
Ik verlang daarvoor beloond te worden.”


Tallier Petrus Raymond (° Aalst 12/09/1873, meestergast in de atelier van de Staatsspoorwegen, Gazometerstraat 15) getuigde:

“Verbeeren Hendrik was gelast met het overschrijven der verslagen en met het bewaren der dubbels van de rapporten die weggezonden werden. Die jongeling heeft zich op bijzondere wijze van deze taak gekweten.”

Bron: S.A.A. P.V.'s 1919
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Terug naar “Eerste Wereldoorlog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Advertentie