opgave 247 ( Vilainstraat )

Elk weekend een nieuwe vraag, wie kent ?

Moderators: Alostum, stephane, david, janlouies

willykiekens
Berichten: 995
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: opgave 247

Berichtdoor willykiekens » 24 Jun 2015, 11:38

niet Ledebaan, maar Valerius De Saedeleerstraat, bijna hoek met Wellekensstraat.

dollemans
Berichten: 256
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 10:47

Re: opgave 247

Berichtdoor dollemans » 25 Jun 2015, 19:19

Om toch maar iets van mij te laten "horen", die Vilainstraat was mijn dagelijks parcours van mijn
ouders huis (Kerrebroek) naar het station, te voet, 20 minuten en 's avonds terug.

[url][URL=http://s1322.photobucket.com/user/dollemans/media/vilainstraat_zpselqkumw1.jpg.html]Afbeelding[/url][/url]

Eerst trein naar Gent, rond 7u00 's morgens en 's avonds terug rond 18u00.
Dan trein naar Brussel, ook 7u00 en terug 18u15.
Alles in de jaren 1969 tot 1976.
Van de Vilainstraat heb ik niet veel gezien en nog minder "onthouden",
want ik liep altijd met mijn "kop" in de grond. :lol:

dollemans
Berichten: 256
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 10:47

Re: opgave 247 ( Vilainstraat )

Berichtdoor dollemans » 27 Jun 2015, 18:17

Zoals jullie kunnen zien aan de uren die ik voor mijn werkgever moest investeren,

was ik absoluut NIET Rap Terug Thuis. :lol:

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: opgave 247 ( Vilainstraat )

Berichtdoor esja » 14 Jul 2015, 23:13

Stephane,

ik zit nog steeds te wachten op de naam van dat stretjen.
Ik ben gaan kijken maar het naamplaatje is weg. Op streetview hangt het er nog maar ik kan niet inviewen tot het leesbaar is en ik vind geen kaart van aalst met de naam er op.

willykiekens
Berichten: 995
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: opgave 247 ( Vilainstraat )

Berichtdoor willykiekens » 15 Jul 2015, 07:21

ik heb van 1946 tot 1970 op nog geen 200 meter ervan gewoond en bij mijn weten heeft het nooit een naam gehad en werd het eerder als een Los aanzien, alhoewel er langs de zijde van de Vilainstraat een vijftal huisjes gestaan hebben. Wij noemden dat het Strontstretjen vanwege de talrijke hondendrollen, het was een aarden wegje maar wel een dikke meter breder dan nu, met een haag en daarachter een aardappelveld tot tegen de gebouwen van de Energie. Ook de Vilainstraat eindigde op een baantje van een twee meter breed met links over de totale lengte een gemetste muur en halverwege rechts een huis, om dan een tiental meter verder een hoek van negentig graden naar links te maken en op de Ledebaan te eindigen. In geen van de twee baantjes was er 's avonds verlichting, misschien wel al in de tijd van Dollemans. Heb ik ook al vernoemd dat er rechtop het eerste stretjen in de Vilainstraat een zeer oud verwaarloosd, maar wel bewoond, boerderijtje stond met een gemetste waterput voor de deur. Ook is er in '70-'80 in het appartement gebouw op de hoek een vrouw vermoord, ik denk rond de tijd van Carnaval. Op de andere hoek was een kleine viswinkel waar bij de eigenaar op latere leeftijd de twee benen geamputeerd zijn, hij zat dan in de zomer in zijn rolstoel te genieten van het zonnetje en vooral van zijn zeer opmerkelijk pijp; zo iets Tirol achtig een zeer lange houten steel met een massale houten kop. Ik dacht steeds dat er ook een roostertje inzat om zijn tabak van tijd tot tijd eens op te schudden.
De Vilainstraat was, vooral voor de inwoners van 't Kerrebroek, zoals Dollemans, de KORTERE weg naar het station. Nu is het ook de druk gebruikte weg voor de leerlingen van het KTA.

dollemans
Berichten: 256
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 10:47

Re: opgave 247 ( Vilainstraat )

Berichtdoor dollemans » 15 Jul 2015, 10:13

Ik werd dagelijks "lastig gevallen" door reclamemails van Photobucket en heb al mijn foto's verwijderd.
Indien gewenst plaats ik ze terug, maar eerst een andere fotoalbum site vinden.

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: opgave 247 ( Vilainstraat )

Berichtdoor stephane » 15 Jul 2015, 10:52

Esja, ook ik moet u het antwoord schuldig blijven!

Dollemans, ik heb verschillende accounts bij Photobucket, en krijg geen enkele mail(s) :!: misschien de instellingen veranderen of deze mails automatisch blokkeren? Indien je foto's verwijdert van Photobucket zijn ze ook voor altijd verwijderd van deze site...

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst


Terug naar “Wie kent ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

Advertentie