De bouw van de viaduct situeert zich iets vroeger, nl begin jaren 70.
Op de site www.atelier24.be is er een luchtfoto te vinden van mei 1972 waarop de werken te bekijken zijn. Er waren toen reeds een aantal steunpijlers geplaatst.
Ook nog te herkennen : een deel van Blok Borreman (Spinnersstraat - Guldenboomplein), de gasketel, de terreinen van de FFR en het voetbalplein en tennispleinen van "Alost Sport"
opgave 229 ( Lindestraat - Boudewijnlaan )
Moderators: Alostum, david, janlouies
Re: opgave 229 ( Lindestraat )
Hoe is het toch mogelijk?
Ik heb eens een bericht geplaatst over mijn meters café:
viewtopic.php?f=21&t=2389
Daar heb ik iets gezegd van de jaarlijkse kaarskens-processie met uitgeholde bieten, haloween-achtig.
Zo waren ik en twee vrienden, jonge knapen, de grootste bieten aan het uittrekken toen boer Claus
ons had gezien! Hij zette direct de achtervolging in, maar met zijn rubber "botten" kon hij ons niet volgen.
Wij in paniek hadden die bieten al laten vallen en direct naar huis. Maar !!! hij wist ons wonen en kort
daarna belde hij aan de voordeur met 3! bieten onder zijn arm. Mijn moeder opende de voordeur,
aanhoorde zijn beklag en betaalde zijn gevraagde schade. Ze kon er gelukkig mee lachen, brave mama,
ze gaf ons een paar soeplepels en een mes om de "Haloween" koppen verder af te maken.
willykiekens schreef:de gronden waar de viaduct gebouwd is , waren van boer Claus; ooit heeft hij, per fiets, samen met een zoon eens achter mij gezeten omdat ik me aan de kant van de tallue van de spoorweg een raap uit getrokken had; de achtervolging ging zo langs het Kerrebroek ...........
Ik heb eens een bericht geplaatst over mijn meters café:
viewtopic.php?f=21&t=2389
Daar heb ik iets gezegd van de jaarlijkse kaarskens-processie met uitgeholde bieten, haloween-achtig.
Zo waren ik en twee vrienden, jonge knapen, de grootste bieten aan het uittrekken toen boer Claus
ons had gezien! Hij zette direct de achtervolging in, maar met zijn rubber "botten" kon hij ons niet volgen.
Wij in paniek hadden die bieten al laten vallen en direct naar huis. Maar !!! hij wist ons wonen en kort
daarna belde hij aan de voordeur met 3! bieten onder zijn arm. Mijn moeder opende de voordeur,
aanhoorde zijn beklag en betaalde zijn gevraagde schade. Ze kon er gelukkig mee lachen, brave mama,
ze gaf ons een paar soeplepels en een mes om de "Haloween" koppen verder af te maken.
-
Re: opgave 229 ( Lindestraat )
dat is nu eens een boer die rijk geworden is met zijn vroegere bron van inkomen te verkopen, eerst aan de Boudewijnlaan , dan de bouwgronden, dan de grond voor de viaduct en tenslotte de nodige grond voor het KTA.
Re: opgave 229 ( Lindestraat - Boudewijnlaan )
1976:

stephane

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst