stephane schreef:
stephane
opgave 201 ( Posthoornstraat )
Moderators: Alostum, david, janlouies
opgave 201 ( Posthoornstraat )
Geplaatst: 12 Dec 2013 09:14 am
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Re: opgave 201 ( Posthoornstraat )
Geplaatst: 12 Dec 2013 09:33 am
rik schreef:Bouwstijl is jaren 30. Ik meen er iets Art deco in te herkennen.
Boven rechts lijkt mij de onderkant van een soort platform te zijn waarop "iets" staat. Lijkt mij niet de onderkant van een venster.
Kan eender waar in Aalst zijn,me dunkt.
Toch een vaag gevoel dat het in de omgeving van de watertoren is.
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Geplaatst: 12 Dec 2013 11:15 am
stephane schreef:Deze woning is niet gelegen rond de watertorenwijk
stephane
Geplaatst: 12 Dec 2013 08:36 pm
david schreef:Posthoornstraat euhmmmm 99?
Geplaatst: 12 Dec 2013 11:41 pm
willy kiekens schreef:oeps, te laat.
Stephane, je hebt wel een voorliefde voor arts-deco,hein, dan zit je daar wel in een goeie buurt, maar maakt het ons zoeken wel iets gemakkelijker. Ik hou ook van die stijl, maar wel meer de landelijke, gelijk de rijen op de Capucienenlaan. Ik woon trouwens in een gelijkaardig en heb ondanks modernisatie toch zoveel mogelijk van het oorspronkelijke bewaard.
Geplaatst: 13 Dec 2013 05:22 pm
jan louies schreef:Stijl lijkt me eerder modernisme (nieuwe zakelijkheid) dan art deco...
Geplaatst: 14 Dec 2013 12:20 am
El Yannicko schreef:Buurt van de brouwerijstraat en weverijstraat heeft zo'n tegels...
Maar ik denk niet dat de straten daar lang genoeg zijn voor een nr99.
Geplaatst: 14 Dec 2013 07:46 am
stephane schreef:Posthoornstraat, 99
voor de liefhebbers deze woning staat momenteel te koop!
stephane
Geplaatst: 16 Dec 2013 07:57 am
stephane schreef:Perceel:
Gemeente Aalst 2de afdeling C – 1183Z
Oppervlakte 140 m2
Bouwjaar 1937
Te renoveren ruime, maar zonnige woning met 3 slaapkamers.
Deze woning omvat op het gelijkvloers een grote inkomhal met statige marmeren trap. De ruime woonkamer met open haard (hout) is zonnig en biedt zicht op de stadstuin. Ruime keuken waar ook plaats is voor tafel. WC en kelder. De ommuurde tuin biedt charme, hier kan iets moois van gemaakt worden.
Op de eerste verdieping (ramen reeds vernieuwd) bevinden zich de nachthal en 3 zeer volwaardige slaapkamers. De badkamer omvat wc, bad en wastafel. De vloerplaten zijn in hout, in goede staat, waardoor deze kunnen behandeld kunnen worden en laminaat overbodig maken. Centrale verwarming (mazout) in de hele woning. Wat in dit huis ook opvalt, zijn de grote glaspartijen, waardoor de woning open en zonnig oogt. Parkeermogelijkheden in de straat. Ligging: op 5 min. wandelafstand van centrum Aalst! Oprit E40 zeer vlot bereikbaar.
bron en foto's van het interieur:
http://immo.vlan.be/nl/Detail/Huis/te-k ... /(RWA55703)
stephane