ajuin

Algemene babbel, over ditjes en datjes.

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:14

Geplaatst: 16 Feb 2012 02:58 pm
willy kiekens schreef:waarom niet aan het dragen van de naam AJUIN bepaalde voorwaarden stellen? Iedere inwoner van groot Aalst mag en kan zich Aalstenaar noemen, maar zich een echte Ajuin noemen dat is wat anders.
Echte Aalsterse gewoontes verdwijnen of worden verboden: zie het verbod op bvb niet ingeschreven losse groepen, volgens mij juist diegenen die de karnavalstoet uniek maken.
een vrouwelijk prins, kan niet: volgens de Aalsterse wet moet een vrouw voor 12.00 uur middernacht binnenzijn, anders moogt ge de politie verwittigen, een vrouw om dat uur nog op straat of café is voor niets goed. Ge ziet al wat ons madam van Moorsel allemaal uithaalt en dat was dan nog op klaarlichten dag.
En wat gaan we binnenkort misschien meemaken moest er hier nen boer van Berlare burgemeester worden, misschien een gratisbusdienst naar den Donk en op vrijdag verplicht paling eten.
dit om maar een paar zaken of mogelijkheden op te noemen die de echte mentaliteit van nen AJUIN op zijn minst doen verwateren en daar hebben we iets tegen, geen water in ons bier. En vergeet ook jullie paspoort nie of ge moogt misschien zelfs geen pintjen drinken met karnaval.
Om ons hier in de toekomst een beetje tegen te wapenen stel ik voor: om de naam van Ajuin te mogen dragen dat ge kunt bewijzen dat niet alleen gij maar ook uw vader en grootvader binnen de oude kern van Aalst geboren is.
In Antwerpen moet men aan dezelfde voorwaarden voldoen om de naam SINJOOR te mogen gebruiken: daar moet men binnen de leien geboren zijn.
Dan zouden we misschien iets meer te zeggen hebben als ze weten dat het de stem van ECHTE AJUINEN is dat men hoort.
Denk er eens over na, misschien vindt ge met de karnaval nog meer zaken om je dik over te maken. En met die dagen er nie van profiteren ver op 't café toch een sigaretjen te paffen; ook nie op straat want ge moogt geen vuur maken en hoe kan je anders een sigaret aansteken.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:14

Geplaatst: 17 Feb 2012 07:06 pm
El Yannicko schreef:is moeder en grootmoeder oilsjtenes ook goed?
zo doen ze het toch bij de joden... :wink:

want mijn pa is van Molenbeek en zijn pa van Meise...
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:14

Geplaatst: 17 Feb 2012 07:20 pm
willy kiekens schreef:ok 't es goed als het maar 3 generaties zijn., we kunnen het misschien ook eens voorleggen aan de Draeckenieren.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:15

Geplaatst: 18 Feb 2012 03:03 am
guuSt schreef:Vlammeste, 'k ben van oever 't wooter.

guuSt /* 't erkennen oon zen kloetn */
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:15

Geplaatst: 18 Feb 2012 10:32 am
nachtwacht schreef:
willy kiekens schreef:waarom niet aan het dragen van de naam AJUIN bepaalde voorwaarden stellen? Iedere inwoner van groot Aalst mag en kan zich Aalstenaar noemen, maar zich een echte Ajuin noemen dat is wat anders.
Echte Aalsterse gewoontes verdwijnen of worden verboden: zie het verbod op bvb niet ingeschreven losse groepen, volgens mij juist diegenen die de karnavalstoet uniek maken.
een vrouwelijk prins, kan niet: volgens de Aalsterse wet moet een vrouw voor 12.00 uur middernacht binnenzijn, anders moogt ge de politie verwittigen, een vrouw om dat uur nog op straat of café is voor niets goed. Ge ziet al wat ons madam van Moorsel allemaal uithaalt en dat was dan nog op klaarlichten dag.
En wat gaan we binnenkort misschien meemaken moest er hier nen boer van Berlare burgemeester worden, misschien een gratisbusdienst naar den Donk en op vrijdag verplicht paling eten.
dit om maar een paar zaken of mogelijkheden op te noemen die de echte mentaliteit van nen AJUIN op zijn minst doen verwateren en daar hebben we iets tegen, geen water in ons bier. En vergeet ook jullie paspoort nie of ge moogt misschien zelfs geen pintjen drinken met karnaval.
Om ons hier in de toekomst een beetje tegen te wapenen stel ik voor: om de naam van Ajuin te mogen dragen dat ge kunt bewijzen dat niet alleen gij maar ook uw vader en grootvader binnen de oude kern van Aalst geboren is.
In Antwerpen moet men aan dezelfde voorwaarden voldoen om de naam SINJOOR te mogen gebruiken: daar moet men binnen de leien geboren zijn.
Dan zouden we misschien iets meer te zeggen hebben als ze weten dat het de stem van ECHTE AJUINEN is dat men hoort.
Denk er eens over na, misschien vindt ge met de karnaval nog meer zaken om je dik over te maken. En met die dagen er nie van profiteren ver op 't café toch een sigaretjen te paffen; ook nie op straat want ge moogt geen vuur maken en hoe kan je anders een sigaret aansteken.


belachelijk en tegelijkertijd gevaarlijk en met een racistisch kantje :oops:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:16

Geplaatst: 18 Feb 2012 02:28 pm
BartV schreef:Ik hoop dat dit geschreven is in een zatte bui?
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:16

Geplaatst: 19 Feb 2012 11:33 am
willy kiekens schreef:niet zatte maar zotte bui, 't is toch karnaval, of kunt ge toch niet meer zwanzen; je mag me van veel verwijten en verdenken maar racisme dat is er ver over, vraag dat maar aan mijn Egyptische vrienden en buren, die ik in mijn vrije tijd nederlands heb geleerd op een niveau dat de zoon met glans geslaagd was voor zijn ingangsexamen aan K.U.L. en dit zonder voorgaand onderwijs in België en de oom momenteel als radioloog werkzaam is in het ASZ geplaatst door de V.U.B., ook nederlandstalig denk ik.
Ik hoop dat jullie opmerking ook maar om te zwanzen was; of mag ik al niet meer zeggen dat ons 'Tros Balatum mooier is dan dat paard van Dendermonde?
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:17

Geplaatst: 19 Feb 2012 01:02 pm
BartV schreef:Natuurlijk was da maar om te zeveren :wink:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: ajuin

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 22:17

Geplaatst: 19 Feb 2012 09:06 pm
nachtwacht schreef:
BartV schreef:Natuurlijk was da maar om te zeveren :wink:


moin antwoerd: Oilsjt Ajoin bier mè schoim :lol:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Ditjes en datjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

Advertentie