Oproep ! foto's opgeëisten W.O.I

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Oproep ! foto's opgeëisten W.O.I

Berichtdoor Alostum » 28 Jun 2014, 15:54

Geplaatst: 10 Apr 2013 11:58 am
Alostum schreef:Oproep !

Zoals ik vorig jaar bij het verschijnen van mijn boek ‘Aalst 1914-1918. Het leven in een stad onder Duitse bezetting’ had aangekondigd, ben ik volop bezig met het schrijven van een vervolg hierop, meer bepaald behandel ik het verhaal van meer dan 1500 jonge Aalstenaars die als slaven weggevoerd werden naar het frontgebied in Frankrijk om er gedwongen te werken aan o.a. de Duitse loopgrachten. Van bijna iedereen heb ik kunnen achterhalen wanneer ze werden opgeëist, door wie, waarheen ze werden gestuurd en wat ze er hebben meegemaakt (mishandelingen, verwondingen, vluchten, enz…).

Wat me nog ontbreekt is beeldmateriaal, foto’s, documenten, enz … van deze opgeëisten, vandaar deze vraag om jullie hulp. Heb je thuis nog wat liggen van je vader of grootvader die tijdens Wereldoorlog I als opgeëiste tewerkgesteld was, geef me dan een seintje aub.

Uiteraard krijg je alles na er een kopie, foto of scan van genomen te hebben netjes terug !

Alvast bedankt,

Alostum
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Terug naar “Vraag en aanbod, te koop, gezocht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Advertentie