Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

david
Berichten: 240
Lid geworden op: 17 Mei 2014, 18:40
Locatie: aalst

Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor david » 17 Jan 2021, 18:33

Ik ben op zoek naar meer informatie over de brand in dancing Het Muisken aan de Brusselsesteenweg eind jaren '90.
Kan iemand me helpen?
Mvg.David
Als het verleden al kan worden verwerkt, dan is het door opnieuw te vertellen wat er is gebeurd (Hannah Arendt)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor Alostum » 17 Jan 2021, 19:35

Over de brand zelf (nog) niets gevonden, wel over de geplande afbraak van 't Muisken

Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor janlouies » 18 Jan 2021, 17:14

Uitbater ten tijde van de brand zou Frans Matthieu geweest zijn ...

david
Berichten: 240
Lid geworden op: 17 Mei 2014, 18:40
Locatie: aalst

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor david » 18 Jan 2021, 19:18

Klopt, Frans Matthieu was in die periode uitbater van de aloude afspanning 'Het Muisken', ik ben op zoek naar de datum van de brand. Hij had het herdoopt in 'The Jail'. Frans is nu eenmaal kampioen in het uitvinden van hoogst originele nietszeggende cafénamen. Ik herinner me ''T'Aat Ospitoal' in de Gentsestraat, dat was om volk te lokken uit de academie die van het Oud Hospitaal naar de Nieuwbeekstraat verhuisd was. 'The Batmobile' op het Priester Daensplein, 'Den Bunker' in de Korte Nieuwstraat klopte nog een beetje, vermoedelijk naar de schuilbunker onder de Hopmarkt vernoemd. 'The Porky's' op de Hopmarkt links van The Kings later 'The Lagoon'. Rechts van The Kings was het 'The Coctail Lounge' en dan had je nog 'The Plaza' in de Kerkstraat en iets verderop 'De Planchee' naar een snel, snel aangelegde plankenvloer in het Zwitsers Bierhuis ... :lol: :lol:
Als het verleden al kan worden verwerkt, dan is het door opnieuw te vertellen wat er is gebeurd (Hannah Arendt)

bielie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 Dec 2020, 15:18

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor bielie » 22 Jan 2021, 10:18

In het krantenartikel wordt ook verwezen naar het "nieuw muisken" (aan de overkant van de Brusselse Steenweg). Bestaan daar nog ergens foto's van?

Yannicko
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 Mei 2014, 00:09

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor Yannicko » 06 Feb 2021, 01:34

bielie schreef:In het krantenartikel wordt ook verwezen naar het "nieuw muisken" (aan de overkant van de Brusselse Steenweg). Bestaan daar nog ergens foto's van?



Dat was aan dezelfde kant, maar -van Erembodegem komende- zo'n 500m voor 'tMuisken.
drie of vier huizen voor de afslag naar rechts voor de Affligemdreef.
Er was daar ook een garagist of autokoper/-hersteller net voordien of nadien.

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor Alostum » 06 Feb 2021, 12:10

Yannicko schreef:
bielie schreef:In het krantenartikel wordt ook verwezen naar het "nieuw muisken" (aan de overkant van de Brusselse Steenweg). Bestaan daar nog ergens foto's van?



Dat was aan dezelfde kant, maar -van Erembodegem komende- zo'n 500m voor 'tMuisken.
drie of vier huizen voor de afslag naar rechts voor de Affligemdreef.
Er was daar ook een garagist of autokoper/-hersteller net voordien of nadien.


Volgens mij bevond het "Nieuw Muisken" zich tegenover het "Muisken", ongeveer op dezelfde hoogte maar aan de overzijde van de Brusselse steenweg, het "Nieuw Muisken" had huisnr. 43 en het "Muisken" nr. 54.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

david
Berichten: 240
Lid geworden op: 17 Mei 2014, 18:40
Locatie: aalst

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor david » 06 Feb 2021, 12:44

Ik heb op Made In Aalst de volgende foto teruggevonden. Bij de commentaar staat de foto gedateerd tussen 1980 en 1990, dat klopt niet.
Op de foto hierboven kan je zien dat op 05/06/1998 het pand nog niet geteisterd werd door de brand. Als ik me niet vergis was de opening van The Jail pas in 1996.

Afbeelding
Als het verleden al kan worden verwerkt, dan is het door opnieuw te vertellen wat er is gebeurd (Hannah Arendt)

tandwiel
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 Jun 2014, 19:03

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor tandwiel » 06 Feb 2021, 13:57

Alostum schreef:
Yannicko schreef:
bielie schreef:In het krantenartikel wordt ook verwezen naar het "nieuw muisken" (aan de overkant van de Brusselse Steenweg). Bestaan daar nog ergens foto's van?



Dat was aan dezelfde kant, maar -van Erembodegem komende- zo'n 500m voor 'tMuisken.
drie of vier huizen voor de afslag naar rechts voor de Affligemdreef.
Er was daar ook een garagist of autokoper/-hersteller net voordien of nadien.


Volgens mij bevond het "Nieuw Muisken" zich tegenover het "Muisken", ongeveer op dezelfde hoogte maar aan de overzijde van de Brusselse steenweg, het "Nieuw Muisken" had huisnr. 43 en het "Muisken" nr. 54.


Inderdaad, Dirk heeft gelijk. Het nieuw Muisken bevond zich aan de overzijde.

mmarc
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 15:45

Re: Dancing Het Muisken Brusselsesteenweg

Berichtdoor mmarc » 07 Feb 2021, 17:05

Klopt, er waren twee gebouwen rechtover het oud Muisken :

links het Nieuw Muisken (nu de Casa interieurwinkel) en rechts een garage (ik denk met Shell pomp - nu Heytens Gordijnen en Behang)


Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Advertentie