Pontstraat - Winkel gereedschap en ijzerwaren

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

Martin
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:53

Pontstraat - Winkel gereedschap en ijzerwaren

Berichtdoor Martin » 21 Aug 2016, 22:57

Wie weet de naam nog van de betere gereedschapswinkel in de Pontstraat (kant Begijnhof)?
Al een jaar of 5(?) verdwenen.

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10958
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: Pontstraat - Winkel gereedschap en ijzerwaren

Berichtdoor Jerommeke » 21 Aug 2016, 23:22

Ik weet niet of het de naam van de winkel was, maar op de firma waar ik werkte noemden wij deze zaak altijd " bij François ".

Het waren altijd twee vriendelijke dames die er in de winkel stonden en ze waren op de hoogte van techniek.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

La Fontaine
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 20:27

Re: Pontstraat - Winkel gereedschap en ijzerwaren

Berichtdoor La Fontaine » 22 Aug 2016, 10:48

De naam van de eigenaars was alleszins "François"; ik had hun zoon zoon Louis als klastitularis in mijn laatste jaar op het SMI in Aalst.
Zie onder de rubriek "Scholen" : Oude klasfoto's SMI 1 Wet A 1969-1969. viewtopic.php?f=34&t=993

Martin
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:53

Re: Pontstraat - Winkel gereedschap en ijzerwaren

Berichtdoor Martin » 22 Aug 2016, 20:47

Allebei bedankt voor de reactie. Mijn vrouw had het ook zo voor, maar was niet zeker van haar stuk. Ze zoekt adres of telefoon of emailadres van de of een van de dames die er werkten (Lea Van Vaerenbergh) ivm klasreünie.


Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Advertentie