Aalstenaars in Herefordshire

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13014
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Aalstenaars in Herefordshire

Berichtdoor Alostum » 30 Mar 2016, 12:02

Ik kreeg volgende vraag vanuit Groot-Brittannië van het Leintwardine History Society over enkele Aalsterse vluchtelingen uit W.O.I.
(https://leintwardinehs.wordpress.com/)

Dear Dirk,
We have been researching refugees who were in Herefordshire during the first world war. We would like to contact relatives of the following:
Eugene de Sadleer, 29 Rue de la Liberte
Roelandt de Sadleer, Wildebeeste Welle by Aalst
Alice de Sadleer, Wildebeek drieslken, Welle b Aalst

Joseph Van den Breock (b.circa1875-80). shopkeeper of 9 rue du moulin/windmolen straat Aalst
His wife and Marie his daughter
T. .De Cooman, B. circa 1888 of Binnestraat, Aalst
Livenia? ( his wife or sister -in -Law B circa 1891)

Frederick Petrus-Henri De Cooman b. circa 1911



Any help would be wonderful- we have some information for them about their time in Herefordshire.
Regards
Jonathan Hopkinson


Over enkele van deze personen heb ik wel een beetje informatie, maar wie de nabestaanden zijn weet ik niet. Wie weet meer ?

1) Eugenius De Sadeleer, °Aalst 05-08-1890, zoon van Petrus Josephus De Sadeleer en Victorina Redant. Eugenius is overleden op 06-12-1965 in Aalst, 75 jaar oud
Adressen:
1920 Driesselken 48A, Welle
1927 tot 1935 Vrijheidstraat 27, Aalst

Beroepen:
1914 tot 1918 soldaat 9e Linieregiment, tewerkgesteld in de munitiefabrieken in Birmingham (GB)
1935 handelaar
Eugenius trouwde met Maria Alice Roelandt. Maria is geboren op 28-03-1887 in Denderhoutem.

2) Josephus Van den Broeck, ° Aalst 15-03-1878, zoon van Joannes Baptista Van den Broeck en Christina Francisca Van Schuylenbergh.
Adres:
1927 - 1935 Windmolenstraat 9, Aalst
Beroep:
1935 marktkramer
Josephus:
(1) trouwde met Mathilda Verhoeven. Mathilda is geboren op 19-02-1886 in St.Jans-Molenbeek.
(2) trouwde, 21 jaar oud, op 14-02-1900 in Aalst met Joanna Hortentia Opdebeeck, 22 jaar oud. Joanna is geboren op 09-11-1877 in Mechelen.

3) Theophilus De Cooman, ° Aalst 09-06-1892, zoon van Cornelius De Cooman en Clementia Fransaert.
Adres:
Binnenstraat 212, Aalst
Beroep:
1917 - 1918 soldaat 1e R.A.L. (zware artillerie), op 23/02/1917 ingelijfd in Bristol (GB)
Theophilus trouwde met Livina Sonck. Livina is geboren op 29-09-1897 in Aalst, dochter van Maria Theresia Sonck.

Alle hulp is welkom!
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

ergas
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 Apr 2016, 16:35

Re: Aalstenaars in Herefordshire

Berichtdoor ergas » 12 Jun 2016, 10:46

Beste Alostum, Dirk...

Bij deze zou ik graag reageren op uw oproep ivm nakomelingen van de personen, vernoemd in de brief van de Leintwardine History Society! Wat betreft de familie De Cooman x Sonck zal ik jou wellicht, bescheiden, kunnen helpen met de familiale samenstelling van dit gezin! Maar er moet eerst iets rechtgezet worden aan de hand van een huwelijksakte in Aalst op datum van 11 juni 1913 of het wel over dezelfde Livina Sonck gaat die jij vermeld? Volgens mijn opzoekingswerk is Livina Sonck die volgens jou geboren is op 29 september 1897 te Aalst reeds overleden op 15 september 1898 te Aalst (copies van de akten zijn in mijn bezit). Dit éénjarig meisje was wel degelijk de natuurlijke dochter van Maria Theresia Sonck, maar kan dus nooit gehuwd geweest zijn met Theopilus De Cooman. In mijn genealogisch bestand van de familie Sonck komt er wel een huwelijk voor tussen Theopilus De Cooman en ene Livina Sonck, die geboren is te Aalst op 21 juli 1895, en gehuwd te Aalst op 11 juni 1913. Wanneer het gaat over deze Livina Sonck (dochter van Augustinus Sonck en Stephania Hoffelinck), kan ik jou wel helpen met de namen van de kinderen en hun plaats van overlijden.

steeds ter uwer beschikking,
genealogische groeten,
ergas


Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Advertentie