Moeilijke vraag

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

sivala
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 Okt 2014, 18:33

Moeilijke vraag

Berichtdoor sivala » 26 Okt 2014, 18:32

Goede avond,

Petrus Van Nuffel, de historicus, verwijst o.a. in zijn werk "Jozef Meganck en zijn werken" naar een boek van Joannes Van Landuyt waarvan de titel is en ik geef hem hier verkort weer: "Memorial van al het geene merkwaerdigste is voorgevallen binnen en buyten Aelst van april 1751 tot april 1808 ..........."

Dit werd geschreven door een broer van een voorvader van mij en daar ik bezig ben met de stamboom en geschiedenis van mijn familie (Van Landuyt) zou het interessant zijn mocht ik daaruit gegevens kunnen overnemen. We hebben een copij van een copij enz maar die telt maar 59 bladzijden terwijl Petrus Van Nuffel spreekt over 316 bladzijden. Dit origineel is momenteel nergens te vinden. Daarom mijn vraag:
Heeft iemand weet van dit boek? Heeft Petrus Van Nuffel nakomelingen die ik eventueel zou kunnen contacteren (graag met email of adres indien mogelijk) of kan iemand mij tips geven om mijn zoektocht verder te zetten.

Alvast bedankt bij voorbaat.

Siegfried Van Landuyt

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Moeilijke vraag

Berichtdoor willykiekens » 27 Okt 2014, 08:55

bij mijn weten had Petrus een dochter Iris die in Aalst jarenlang café Balkon open gehouden heeft en nadien in de Koolstraat woonde; ooit heb ik haar horen klagen dat ze bijna niets meer bezat van de geschriften en nota's van haar vader: aan verscheidene personen uitgeleend ter inzage, maar meestal niet meer terug bezorgd.

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Moeilijke vraag

Berichtdoor Alostum » 27 Okt 2014, 17:31

Het desbetreffende werk is te consulteren in het Stadsarchief van Aalst.
Vragen naar doos 3/nr.27
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

sivala
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 Okt 2014, 18:33

Re: Moeilijke vraag

Berichtdoor sivala » 28 Okt 2014, 13:52

Goede namiddag,

Vooreerst beiden bedankt voor uw reactie op mijn vraag.

Voor Alostum: ik heb navraag gedaan in het archief maar doos 3/nr. 27 is hier onbekend en men vermoedt dat u het heeft over de stukken die hierover verschenen zijn in LINIAAL of over Petrus Van Nuffel zelf.
Het gaat mij wel degelijk over het memorieboek zelf waar Petrus naar verwijst.

Alvast nogmaals bedankt.

Siegfried

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Moeilijke vraag

Berichtdoor Alostum » 28 Okt 2014, 18:18

sivala schreef:Goede namiddag,

Vooreerst beiden bedankt voor uw reactie op mijn vraag.

Voor Alostum: ik heb navraag gedaan in het archief maar doos 3/nr. 27 is hier onbekend en men vermoedt dat u het heeft over de stukken die hierover verschenen zijn in LINIAAL of over Petrus Van Nuffel zelf.
Het gaat mij wel degelijk over het memorieboek zelf waar Petrus naar verwijst.

Alvast nogmaals bedankt.

Siegfried


Siegfried,

Ik heb deze informatie nochtans verkregen van de stadsarchivaris (Michel Igual) zelf.
Zie ook http://zoeken.aalst.bibliotheek.be/deta ... ijkArchief
en verder via keuzeknop "waar staat het ?"

mvg.
Alostum
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Advertentie