café Kanon

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

café Kanon

Berichtdoor Alostum » 23 Jun 2014, 17:15

Geplaatst: 12 Mei 2013 03:00 pm
Kozzen66 schreef:Blijkbaar moet er in Aalst een café hebben bestaan met de naam 't Kanon of iets in die aard (Groot Kanon). Heeft daar iemand meer informatie over?
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

erikfrancois
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 19:53

Re: café Kanon

Berichtdoor erikfrancois » 12 Jul 2014, 14:38

Café "t Kanon was gevestigd op de hoek van de Naarstigheidstraat en de Volksverheffingstraat.
De eigenaar of laatste uitbater was een zekere Biebaut. Na de sluiting werd dit huis een beenhouwerij...
en nog een andere beenhouwerij en is momenteel een Pizeria

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: café Kanon

Berichtdoor willykiekens » 12 Jul 2014, 15:17

Er waren nog twee cafés met die naam: één in de Val. De Saedeleerstraat 56 en één in de A. Nichelsstraat.

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Re: café Kanon

Berichtdoor janlouies » 12 Jul 2014, 15:54

Ook in de Bergemeersenstraat was er een Café 't Kanon. Later werd dat 'Elk in zijn Kot'. Het café in de A. Nichelsstraat en dat in de Bergemeersenstraat waren in de jaren 1920-'30 cafés waar De Ryck (Herzele) gedronken werd, in flessen afgevuld door de waard. Die ontploften bij warm weer wel eens in de kelder. Vandaar: café 't Kanon. Ook De Gheest had een bier Kanon genaamd, hij liet het zelfs registreren (wegens de concurrentie van De Ryck?). Misschien waren die andere herbergen 't Kanon cafés van De Gheest...

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: café Kanon

Berichtdoor willykiekens » 12 Jul 2014, 18:49

dat moet het bier geweest zijn waarvoor, tijdens de zomer, mijn grootvader met mij en mijn grootmoeder langs de A. Nichelsstraat wandelde. Waarschijnlijk kocht De Rijck zijn hop bij Felix Callebaut bij wie mijn grootvader meer dan 40 jaar gewerkt heeft. Hij was er verantwoordelijk voor de behandelingen die de hop moest ondergaan, vanaf het binnenbrengen door de boeren tot het vervoer van de geperste balen naar het goederenstation(ongeveer de volledige levensduur van het bedrijf: tot half de jaren vijftig)


Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Advertentie