wat doe je in 's hemelsnaam met die oude kolenkelder?

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

wat doe je in 's hemelsnaam met die oude kolenkelder?

Berichtdoor Alostum » 23 Jun 2014, 16:55

Geplaatst: 19 Apr 2013 07:26 pm
esja schreef:heb ik mij nooit het hoofd over gebroken tot ik enige dagen terug ging aanbellen bij een collega gebruiker van dit forum en er blijkbaar niemand thuis was.
Een beetje rond kijken, naar boven, naar onder en daar zat nog zo een oud gietijzeren rooster om de kolenkelder toegankelijk te maken voor de leveringen

Afbeelding

Iederen kent ze, misschien moet er maar een inventaris gemaakt worden en rangschikking naar ouderdom, er zullen daar ook wel modes inzitten.
Dan komt de vraag, wat doe je nu met die koolkelder?
Blijkbaar wordt daar alles en nog wat bewaard, deze persoon heeft daar zelfs een voorraadje fietswielen liggen, een volledig en een blote "zjant"

Afbeelding

benieuwt of hij zijn eigen kolendeksel herkent.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: wat doe je in 's hemelsnaam met die oude kolenkelder?

Berichtdoor Alostum » 23 Jun 2014, 16:55

Geplaatst: 22 Apr 2013 05:33 pm
Nirron schreef:Omdat mijn vader een wapenliefhebber is had destijds van zijn kolenkelder een schietstand gemaakt :)
Is mij ook al opgevallen van de enorme variëteit van deksels.

Nog iets leuks.. variëteit van oude waterkraan aansluitingen aan de voorgevels van huizen. Staan vaak namens op!
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

keldergatdeksels

Berichtdoor Alostum » 23 Jun 2014, 16:56

Geplaatst: 23 Apr 2013 05:43 pm
jan louies schreef:Hallo keldergatdekselliefhebbers!
Het gegalvaniseerd deksel is een recent exemplaar van een jaar of tien geleden (bouwmaterialen Schelfhout, hij heeft het wel moeten bestellen). Er lag namelijk een volledig afgesloten exemplaar, zodat de kelder niet verlucht werd. Het fietswiel en andere voorwerpen, dat is de inbraakbeveiliging, want in de kelder rust een uitgelezen selectie aan streekbieren.
Ook in de Nieuwstraat, voormalige studio Louies, is een oud exemplaar vervangen (gietijzer, dus afgebroken; een passant zat er met haar voet door; schade aan derden wordt gedekt door de familiale verzekering).
De oudste exemplaren hebben dikwijls een art nouveautekening, inderdaad de moeite om te inventariseren.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Advertentie