Oude hoeve koeistraat (mijlbeek)

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

Alostum
Site Admin

Re: merbelonenvilla

Berichtdoor Alostum » 23 Jun 2014, 16:52

Geplaatst: 11 Apr 2013 09:48 pm
Bert84 schreef:
willy kiekens schreef:is in de jaren '70-80 verkocht voor niet veel geld ik denk aan een aannemer die het gans verouderde gebouw gerenoveerd heeft.
Zijn merbelonen geen mirrabellen? In onze jeugd had Meert een boomgaard aan de linkerzijde van de laan naar de Osbroek sportpleinen, deze stond voor het grotendeel vol met deze pruimpjes, ze hebben echter nooit de tijd gehad om mooi geel te worden.

Aannemer was Vinck-De Bruyn, dezelfde aannemer van de zwemkom. Merbelontjes zijn idd mirabellen.
Wie zich het verleden niet kan herinneren, is gedoemd het opnieuw te leven. (George Santayana - filosoof)

Alostum
Site Admin

Re: Oude hoeve koeistraat (mijlbeek)

Berichtdoor Alostum » 20 Sep 2014, 17:29

Alostum schreef:Geplaatst: 24 Jan 2013 12:49 am
esja schreef:dit is inderdaad de door mij aangegeven omwalde hoeve op de Popp plannen maar deze is in 1858 geen bewoonde hofstede meer.

Afbeelding

Ook op dit plan uit 1908 staat duidelijk te lezen "vroeger bewalde hoeve" , dus ook in 1908 was daar geen hoeve meer,

Alostum, kan je een verdere kopie publiceren?

Uit "De Abdij van Ten Roosen" door Oscar Reyntens, uitgegeven door de "Oudheidkundigen Kring van de stad en het voormalig Land van Aalst" in 1908

Afbeelding
Wie zich het verleden niet kan herinneren, is gedoemd het opnieuw te leven. (George Santayana - filosoof)

gilleke

Re: Oude hoeve koeistraat (mijlbeek)

Berichtdoor gilleke » 10 Dec 2014, 10:41

in de langestraat was er wel een hoeve maar niet omringt dat waren de coppensen die daar woonden ik heb die mensen nog persoonlijk gekent en ook mee naar school geweest grt gillek

Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”