esja schreef:Wie helpt mij dit te localiseren?
Dit is een voorontwerp van 31 arbeiderswoningen, simpele tweekamerwoningen die door Goethals ontworpen is voor duiveldoetal Leo Gheeraerdts. Ik vermoed dat het nooit uitgevoerd is maar toch zou ik het graag trachten te localiseren.
Voor de 31 woningen waren er 5 toiletten voorzien en één pomp.
wat het moet mogelijk maken is de aanduiding inhet straatje links: "straetjen naar St. Job", de ligging op de hoek van Callebaut en daarboven twee eigendommen van Ruman of Rumau en gans beneden de (fabriek?) van Cumont
de blauw ingekleurde vlakken zijn respectievelijk, bovenaan en daaronder de "Bleekweiden" of Blijk en rechts daaronder de Graasweide of "Grazing" met het stort of plaats voor een varken.
ingang arbeiderswoningen
Moderators: Alostum, david, janlouies
ingang arbeiderswoningen
Geplaatst: 14 Jul 2012 10:15 pm
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Kalfstraatje?
Geplaatst: 15 Jul 2012 09:54 pm
jan louies schreef:Ter hoogte van het vroegere politiebureau liep een straatje dat uitgaf op het Kalfstraatje; zowel Cumont als J.B. Callebaut hadden er in 186O eigendommen (leggers kaart Popp). Runau is een bestaande achternaam, echter geen vermeldingen in Aalst...
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”