POL schreef:Begin jaren 70 werd er in de Aalsterse Hertshage, nabij de hoek met de Borluutstraat, waar nu nieuwbouwappartementen staan een 3 (of zelfs 4)? voudige moord gepleegd.
Ik herinner mij als kind de commotie in de buurt maar ik heb nooit geweten wie of wat de aanleiding was en het moet toen wel een diepe indruk hebben achtergelaten dat ik er steeds aan denk wanneer ik in die buurt ben.
Iemand enige achtergrondinformatie over wat er daar toen precies gebeurd is ? Ik denk dat het rond 1974 moet geweest zijn??
3 voudige moord begin jaren 70
Moderators: Alostum, david, janlouies
3 voudige moord begin jaren 70
Geplaatst: 29 Apr 2012 01:42 am
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Re: 3 voudige moord begin jaren 70
Geplaatst: 29 Apr 2012 12:24 pm
david schreef:Ik heb wat gezocht maar kan niet onmiddellijk iets terugvinden.
Misschien via http://aalst.courant.nu/
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Geplaatst: 29 Apr 2012 12:31 pm
stephane schreef:Ik heb deze site ook doorzocht en heb niets gevonden...misschien krijg je meer info via (oudere) bewoners van die buurt?
stephane
Geplaatst: 05 Mei 2012 03:24 am
POL schreef:stephane schreef:Ik heb deze site ook doorzocht en heb niets gevonden...misschien krijg je meer info via (oudere) bewoners van die buurt?
stephane
Iets wat ik intussentijd gedaan heb, niet dat daar nog veel oudere originele bewoners te vinden zijn..
Blijkt dus inderdaad medio jaren 70 geweest te zijn, een bedrogen echtgenoot heeft er toen zijn echtgenote en haar minnaar gedood, plus een +/- 10 jaar oud kind dat levenloos werd gevonden op het koertje van de woning (ik heb niet kunnen achterhalen wie het kind in heel de historie is) nadien heeft de dader zelfmoord gepleegd met een pistool.
Er bleek zelfs enige consternatie en onvrede geweest te zijn in de buurt toen een reporter het gebeuren situeerde in: " de grauwe achterbuurten van Aalst"
Een vermelding die toen bij veel bewoners klaarblijkelijk in het verkeerde keelgat is geschoten.
Ik heb ook, eigenaardig genoeg, niets gevonden over deze zaak.
Zelf herinner ik mij -als 8 a 9 jarige- de plaatselijke paniek toen de toenmalige gendarmerie de buurt afsloot (Gasthuisstraat, Hertshage, Borluutstraat, Violettestraat) en we aangemaand werden om de woning niet te verlaten omdat het gerucht zelfs ging dat er ook nog een bom zou liggen.
Iets wat achteraf dus -gelukkig- niet het geval bleek te zijn.
Toch wel eigenaardig dat hier niets over terug te vinden is???
Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”