Aalstenaars in Brasschaat

Hier kan je foto's van onbekende personen of gebeurtenissen en waarvan je meer wenst te weten plaatsen. Misschien kan er iemand ze identificeren. Succes !

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Aalstenaars in Brasschaat

Berichtdoor Alostum » 21 Jun 2014, 15:35

Geplaatst: 30 Mei 2010 09:50 am
wdewitte schreef:Afbeelding

Deze foto die verzonden is door mijn grootvader langs moeders kant is genomen in 1906 te Brasschaat.

Mijn grootvader De Neef Gustaaf is geboren te Aalst op 29 mei 1886 en overleden te Gentbrugge op 22 september 1954. Hij was op deze foto vrijwilliger bij het leger en ingelijfd bij de " bereden cavalerie ".

De vraag die ik heb is of er onder U mensen zijn die weten wie de personen op de foto zijn. Eén ervan is De Neef Gustaaf, dit is tweede persoon van links ( rechtstaande personen ) en heeft een sabel in de hand.

Beste dank voor uw hulp

Willy
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Aalstenaars in Brasschaat

Berichtdoor Alostum » 21 Jun 2014, 15:35

Geplaatst: 31 Mei 2010 08:22 pm
Ajoointje schreef:Is geen gemakkelijke opdracht!! Al eens geprobeerd via het archief van het Koninklijk Legermuseum, daar kan men u waarschijnlijk zeggen tot welke instantie u zich moet wenden mogelijks is dat ergens in Evere
Probeer eens via onderstaand persoon.
wannes.devos@klm-mra.be

Veel succes!!
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Aalstenaars in Brasschaat

Berichtdoor Alostum » 21 Jun 2014, 15:36

Geplaatst: 31 Mei 2010 08:58 pm
Alostum schreef:Wat ook een mogelijkheid is:
In het stadsarchief van Aalst, het militieregister van 1906 (geboren 1886) opvragen en daar al de dienstplichtigen toegewezen aan de cavalerie uithalen, dan heb je wel enkele namen, maar dan plakt er nog geen "gezicht" op :( die jongens.
Ik zal 1 dees dagen eens kijken of ik het register kan inkijken.

mvg. Alostum :wink:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Aalstenaars in Brasschaat

Berichtdoor Alostum » 21 Jun 2014, 15:36

Geplaatst: 02 Jun 2010 10:29 am
wdewitte schreef:Goede morgen,

Inderdaad niet gemakkelijk om daar namen bij te plaatsen.

Ik heb al enkele opzoekingen gedaan maar er is ook nog een probleem, als men goed naar de foto kijkt ( het is misschien niet goed leesbaar ) het opschrift onderaan is van 1904, alhoewel de kaart pas in 1906 verzonden is. Dus is er een hele tijdspanne waarin men moet zoeken.

Nog een klein detail, mijn grootvader De Neef Gustaaf, was vrijwilliger in de periode van 01 juni 1904 tot 17 juni 1907 en zijn stamnummer was 25828.

Wat ik er nog wil aan toevoegen is het volgende, ik heb de foto geplaatst in de hoop dat iemand zijn voorouder zou kennen en iets zou hebben aan zo'n foto.

Zelf denk ik niet dat ik met de namen veel verder zal geraken want ik denk niet dat er aanverwanten van mijn grootvader zullen opstaan. Ik bedoel het zeker niet verkeerd, maar voor mij moet er zeker niemand zijn kostbare tijd opofferen.

In ieder geval wens ik aan alle een heel aangename dag

Willy
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

Advertentie