Wie weet meer?

Moderators: Alostum, david, janlouies
Alostum schreef:Waarschijnlijk gaat het om Leonie Foncé, geboren te Aalst op 27/09/1858, dochter van Petrus Joannes en Francisca Pelagie De Backer.
Haar eerste man was Camille Hoevelinck, (° Aalst 03/03/1851 – † Aalst 07/10/1915) brugdraaier Zwarte Hoekbrug, herbergier “Café Het Brughuis”, zandverkoper en schoenmaker.
In 1927 woonde ze in de Tramstraat 6 en in 1937 in de Hertshage 37.
janlouies schreef:Alostum schreef:Waarschijnlijk gaat het om Leonie Foncé, geboren te Aalst op 27/09/1858, dochter van Petrus Joannes en Francisca Pelagie De Backer.
Haar eerste man was Camille Hoevelinck, (° Aalst 03/03/1851 – † Aalst 07/10/1915) brugdraaier Zwarte Hoekbrug, herbergier “Café Het Brughuis”, zandverkoper en schoenmaker.
In 1927 woonde ze in de Tramstraat 6 en in 1937 in de Hertshage 37.
Zou het kunnen dat die twee Leonies Fonçe familie van elkaar waren (de jongste genoemd naar een (groot)tante of zo?) Wel daarom: Camille Hoevelick - trouwens ook bruggendraaier aan de Zwarte Hoek - is de vader van mijn (stief)grootvader, en van die weet ik dat Leonie Foncé 'verre familie' was (en haar Frans De Ghendt dus aangetrouwde familie) van hem. Het is ook langs die weg dat de foto bij mijn moeder verzeild is.
Terug naar “Wie ? Wat ? Waar ?”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten