Oudleerlingen St. Jozef College Aalst - Schurmans

Hier kan je terecht met al je vragen i.v.m. je stamboom of genealogische opzoekingen.

Moderators: Alostum, david, Jerommeke, janlouies

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Oudleerlingen St. Jozef College Aalst - Schurmans

Berichtdoor Jerommeke » 24 Mei 2014, 20:37

Geplaatst: Za Mei 28, 2011 8:51 am

mollaert schreef:Afbeelding
Afbeelding
Pater Marcel Schurmans
Wie kent zijn opzoekingswerk betreffende de oudleerlingen van het Sint-Jozef College - Pontstraat te Aalst.
Toen ik leerling was begin de jaren '60 gaf hij mij een briefje mee voor mijn ouders om de bevestiging te vragen of de vermelde personen wel degelijk onze voorouders waren die destijds ook hier college liepen.
De oudste voorouder was Adriaan Mollaert °Erembodegem 18-1-1788; ook zijn nakomelingen waren er op vermeld, zoals Camiel Jozef Mollaert overleden aan typhus op 4-4-1863 (°Aalst 10-1-1845) als student op dit college.

Jaren geleden toen het stadsarchief van Gent nog in de Abrahamstraat bevond; stond er een kast met fichebakken links bij de ingang, waarin een kaartje zat over pater Schurmans. Helaas had ik toen andere prioriteiten als opzoekingen. Waarschijnlijk ging het om deze verzameling van gegevens van de oudleerlingen van het "Groot College".
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Terug naar “Familiekunde - Genealogie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Advertentie