De Winter Petrus Franciscus- Van der Gucht Maria

Hier kan je terecht met al je vragen i.v.m. je stamboom of genealogische opzoekingen.

Moderators: Alostum, david, Jerommeke, janlouies

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10968
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: De Winter Petrus Franciscus- Van der Gucht Maria

Berichtdoor Jerommeke » 24 Mei 2014, 18:46

Geplaatst: Di Nov 01, 2011 12:28 pm

karin59 schreef:Goedemorgen Willy ea,

In de familie De Winter komt de naam Joannes Baptist, Jan Baptist vrij vaak voor. Ik heb er een aantal in de aanbieding die kunnen passen; waarvan ik tot heden geen echtgenote heb kunnen traceren..
Er zullen natuurlijk nog kinderen zijn waarvan ik tot heden niet het bestaan ken...

Van der Gucht komt vrij vroeger in beeld (dan eind 1700); op 24-1-1697 in Burst huwt De Winter Adrianus met Van der Gucht Maria! Adriana.
Tot op heden zijn van deze familie 5 kinderen bekend, alle geboren in Burst... 3 kinderen van de 5 kinderen zijn getraceerd, gehuwd en uitgeweken naar Aalst.

Tot op heden heb ik nog niet kunnen vaststellen waar de Familie Van der Gucht vandaan komt... Volgens familienaam.be zijn er maar 532 Van der Gucht gesitueerd in Vlaanderen.

De handicap is dat ik in Nederland woon, een verplaatsing naar bv RAB kost mij 2 uur reistijd. In Nederland is 90% digitaal en kun je een archivaris van de betreffende gemeente mailen. Alhoewel in Belgié zijn er ook pareltjes zoals de archivaris van made in Aalst...

Prettig feestdag...
Karin
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10968
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: De Winter Petrus Franciscus- Van der Gucht Maria

Berichtdoor Jerommeke » 24 Mei 2014, 18:46

Geplaatst: Di Nov 01, 2011 1:23 pm

Alostum schreef:
karin59 schreef:
Is er iemand die binnenkort naar archief van Aalst gaat? Om eens te kijken naar overlijdensdatum van dit gezin. Online zijn de gegevens voor deze periode (begin 1800) nog niet beschikbaar.

Bedankt
Karin


Volgende maandag zal ik eens zien in het stadsarchief wat ik kan vinden over dit gezin.

mvg. Alostum :wink:
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10968
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: De Winter Petrus Franciscus- Van der Gucht Maria

Berichtdoor Jerommeke » 24 Mei 2014, 18:48

Geplaatst: Di Nov 01, 2011 2:08 pm

karin59 schreef:@Alostum bedankt!

Indien je gegevens zoekt in Nederland; geef een seintje

Karin
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10968
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: De Winter Petrus Franciscus- Van der Gucht Maria

Berichtdoor Jerommeke » 24 Mei 2014, 18:49

Geplaatst: Wo Nov 02, 2011 12:35 pm

karin59 schreef:Antwoord eerwaarde Collin:

Over deze priester Religieus vind ik niets in het archief van het bisdom. Misschien moet u bij het Rijksarchief te Gent informeren of zijn bestanden bewaren van de Augustijnen , Klooster Ten Holle te Melle. IN Monosaticon Province deel VII Flandre Orientale Belge quatrième Volume, 1984 vind u heel wat informatie over dit klooster te Melle

Met vriendelijke groeten,

Ludo Collin

Karin
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10968
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: De Winter Petrus Franciscus- Van der Gucht Maria

Berichtdoor Jerommeke » 24 Mei 2014, 18:50

Geplaatst: Ma Nov 07, 2011 10:46 pm

Alostum schreef:Niet zoveel gevonden in het S.A.A., blijkbaar is het Parochie-register dat ik wou raadplegen nooit gekopieerd geweest, zal dus de volgende keer moeten zoeken op de microfilms.

De Winter Petrus huwde te Aalst op 1 juni 1734 met De Brucker Joanna Francisca; getuigen waren Paschasio De Sadeleer en Joanne D'Hont

mvg. Alostum :wink:
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10968
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: De Winter Petrus Franciscus- Van der Gucht Maria

Berichtdoor Jerommeke » 24 Mei 2014, 18:51

Geplaatst: Di Nov 08, 2011 1:18 pm

karin59 schreef:@Alostum Bedankt!

Ik had naar rijksarchief Gent gemaild:

Antwoord:
Op de vraag wie Chompré was, moet ik u helaas het antwoord schuldig blijven. Wat uw 2de vraag betreft, dient u eerst te achterhalen welke rechtbank op dat moment bevoegd was. Zie o.a. De Verenigde Departementen onder Frans bewind. De constitutionele instellingen van het Directoire door C. Devolder, Brussel, 1997 (Miscellanea Archivistica Studia, nr. 71) OF Les Institutions Françaises de 1795 à 1814 door Prosper Poullet, Brussel, 1907. Vervolgens kan u aan de hand van de zoekrobot op onze website nagaan of archief van de bevoegde rechtbank bewaard is (Zie ‘Zoeken in Archieven’). Wat uw 3de vraag betreft: de archieven van de priorij Onze-Lieve-Vrouw ten Hole te Melle (15de - eind 18de eeuw) worden bewaard in het Rijksarchief Gent. Volgens het archievenoverzicht werd het klooster van reguliere kanunniken van Sint-Augustinus in 1431 een priorij.

Karin
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10968
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: De Winter Petrus Franciscus- Van der Gucht Maria

Berichtdoor Jerommeke » 24 Mei 2014, 18:51

Geplaatst: Ma Nov 14, 2011 10:45 pm

Alostum schreef:Vandaag een tweede poging gedaan en met als resultaat te moeten vaststellen dat er uit het gezin De winter x Van der Gucht na 1784 geen kinderen te Aalst zijn geboren.
Hierbij een scan van hun huwelijksakte (2 september 1784)

Afbeelding

mvg. Alostum :wink:
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss


Terug naar “Familiekunde - Genealogie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

Advertentie