De Neef Marie °1871 of 1879

Hier kan je terecht met al je vragen i.v.m. je stamboom of genealogische opzoekingen.

Moderators: Alostum, david, Jerommeke, janlouies

wdewitte
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 Mei 2014, 10:34
Locatie: Kuurne
Contact:

De Neef Marie °1871 of 1879

Berichtdoor wdewitte » 12 Apr 2023, 14:08

Goede namiddag,

Heeft er onder iemand enig gedacht wie volgende persoon zou kunnen zijn (ik zoek geboortedatum en/of ouders):

De Neef Marie, het schaarse wat ik weet is, dat zij in 1919, 40 jaar zou geweest zijn (zou dus geboren zijn in 1879).

Ze staat vermeld op de passagierslijst van de “SS Rotterdam” vertrokken uit Boulogne-sur-Mer op 6 december 1919, aankomst New York op 18 december 1919.

Ze is vertrokken samen met Vandenboom Marie (°Brussel) en beide waren ze dienstmeid bij het echtpaar Prickett William – De Boeck Elisabeth.

Mijn vermoeden is wel dat De Neef Marie misschien afkomstig kan zijn uit Brussel, ware het niet dat haar contactadres (en dat van Vandenboom) te Aalst en wel bepaald Geraardbergsesteenweg 159 was. Op dat zelfde adres is eveneens een zekere De Neef Pierre (Petrus) woonachtig, dus eveneens in 1919.

Maar als ik dan in de “Fourtheent census of the United States van 1920 in de rubriek Population” kijk in de state Delaware – County New Castle, Name of incorporated place Wilmington City kijk, zie ik dat ze in 1920 opeens 49 jaar is, wat betekend dat ze zou geboren zijn in 1871.

Ik heb contact genomen met de familie Prickett, een van de nazaten wist te vertellen dat ze enkele jaren later hun familie verlaten heeft, maar kon niet zeggen of ze teruggekeerd is naar België of ergens anders is gaan werken in de States.

In de hoop dat er iemand onder u mij een hint kan geven dank ik u allen bij voorbaat.

kieck
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 Mei 2014, 16:55
Locatie: Aalst

Re: De Neef Marie °1871 of 1879

Berichtdoor kieck » 12 Apr 2023, 17:35

Een wilde gok: In het register van de Burgerlijke Stand van de stad Aalst komen twee gezinnen De Neef voor waar zowel een Maria als een Petrus geboren is (in de periode 1870-1880)

Gezin van Joannes De Neef (gehuwd met Joanna Catharina Hutsebaut):
Zoon: Petrus Camillus (geboren te Aalst op 23 april 1875)
Dochter: Maria (geboren te Aalst op 8 mei 1880)

Gezin van Philemon De Neef (gehuwd met Maria Josepha De Block):
Dochter: Maria Joanna Clementia (geboren te Moorsel op 23 april 1877)
Zoon: Petrus Franciscus (geboren te Moorsel op 7 oktober 1879)
Mvg, Frans Kieckens - frans.kieckens@euronet.be

wdewitte
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 Mei 2014, 10:34
Locatie: Kuurne
Contact:

Re: De Neef Marie °1871 of 1879

Berichtdoor wdewitte » 13 Apr 2023, 12:44

Goede namiddag,

Inderdaad deze twee kunnen eventueel in aanmerking komen, nu nog vinden wie er van de twee gezinnen eventueel in 1919 op de Geeraardbergsesteenweg woonde.

Ik denk dat ik best met het stadsarchief contact opneem om te horen of ik de bevolkingsregisters van 1919 kan inkijken.

Alvast bedank voor het helpen zoeken.

Willy


Terug naar “Familiekunde - Genealogie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

Advertentie