Genealogie familie Du Bosch

Hier kan je terecht met al je vragen i.v.m. je stamboom of genealogische opzoekingen.

Moderators: Alostum, david, Jerommeke, janlouies

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Genealogie familie Du Bosch

Berichtdoor Jerommeke » 22 Mei 2014, 13:35

Geplaatst: Za Aug 03, 2013 12:03 am

andresijnesael schreef:Wie kan mij helpen aan genealogische gegevens van de adellijke familie Du Bosch die in de 16e eeuw in Aalst woonde ?
Ik stam 2x af van Gheeraert Janszoon du Bosch, die in Waterdijk/Boekhoute woonde, geboren was rond 1584 en vrijwel zeker afkomstig was uit Aalst.
Hij was een zoon van Jan du Bosch (de Boes) en Elisabeth Aertsens, die bezittingen hadden in Eerembodegem en Affligem.
Gheeraert was gehuwd met 1) Francijntje Preudhomme, zuster van Sijmon Preudhomme en 2) met Tanneken de Brabander.
Hij had oa een zoon Ghijselbrecht dus Bosch.
Zowel de namen Ghijselbrecht en Gheeraert kwamen in de Aalster familie Du Bosch veel voor.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: Genealogie familie Du Bosch

Berichtdoor Jerommeke » 22 Mei 2014, 13:36

Geplaatst: Za Aug 03, 2013 7:13 pm

Misschien eens verder zoeken in de geschiedenis van het kasteel van Overham(me) dat in de 16de eeuw heropgebouwd werd door de opperbaljuw van Aalst, ridder Geeraerd du Bosch alias Geeraerd van den Bosch.

Geeraerd du Bosch (+ 18 juli 1561) was gehuwd met Isabella Lotin (+ 31 januari 1573).

Baron Philips van den Bosch, heer van Maasdam, schildknaap van Aelbrecht en Isabella, herstelde en veranderde het gebouw in de 17de eeuw.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: Genealogie familie Du Bosch

Berichtdoor Jerommeke » 22 Mei 2014, 13:39

Geplaatst: Za Aug 03, 2013 9:45 pm

andresijnesael schreef:Dank voor uw reactie.
Ik had reeds het een en ander over het echtpaar Du Bosch-Lotin gevonden, maar helaas zijn er geen gegevens over hun kinderen/kleinkinderen.
Ik zal mij inderdaad eens in de gegevens het het kasteel verdiepen.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss


Terug naar “Familiekunde - Genealogie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Advertentie