de pomp van het begijnhof

Verdwenen uit het stadsbeeld, maar toch nog ergens bewaard.

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13015
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

de pomp van het begijnhof

Berichtdoor Alostum » 17 Jun 2014, 11:42

Geplaatst: 07 Jul 2010 10:54 pm
esja schreef:Uit doorgaans goed ingelichte bron werd mij verteld dat de pomp van het begijnhof nog zou bestaan en zich hoogst waarschijnlijk in Moorsel zou bevinden.

Wie helpt deze terug te vinden?

het gaat om deze pomp:

Afbeelding

dit is een uitvergroting van een prentkaart en situeert de pomp links van het kapelletje

de pomp in 1930:

Afbeelding

en een pentekening:

Afbeelding

De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13015
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: de pomp van het begijnhof

Berichtdoor Alostum » 17 Jun 2014, 11:42

Geplaatst: 09 Jul 2010 07:17 pm
esja schreef:mijn bron is iets specifieker geworden, blijkbaar zou Staaf Stobbeleir een "pied à terre" gehad hebben in Moorsel en daar zou die pomp herbouwd zijn.

Iemand die een idee heeft waar dit kan zijn?
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13015
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: de pomp van het begijnhof

Berichtdoor Alostum » 17 Jun 2014, 11:43

Geplaatst: 20 Jul 2010 11:13 pm
esja schreef:Ik heb kontact gehad met een dochter van Staaf Stoobeleir, er waren 4 kinderen, de 2 jongens zijn reeds overleden en 2 meisjes, een woont in Antwerpen en de oudste woont nog in Aalst.
Zij heeft me zeer goed ontvangen maar kon me geen aanvullende gegevens geven, haar vader heeft bij haar weten nooit eigendommen gehad in Moorsel en van de pomp heeft ze geen weet, ook niet in de ouderlijke woning in Aalst.

Dood spoor?

Ik geloof nog steeds dat deze pomp nog bestaat, er waren 2 verschillende bronnen.
Ook het museum en het archief hebben blijkbaar reeds gezocht en niets gevonden....

Niemand die iets weet?
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Verdwenen maar niet weg ?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

Advertentie