Korte St.Jorisstraat

De Hopmarkt, Botermarkt en omgeving door de tijd heen.

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Korte St.Jorisstraat

Berichtdoor Alostum » 17 Jun 2014, 10:50

Geplaatst: 26 Sep 2013 05:38 pm
david schreef:Bovenstaande kaart is volgens mij het bewijs dat De Streekkrant (25/09 tem 01/10/2013) een foutje gemaakt heeft in het artikel over de aankoop van de Hopzaal.
Zoals ik het lees beweert men dat waar de Hopzaal nu is: "vroeger een magazijn was waar de hopboeren hun producten samenbrachten voor ze op de Hopmarkt werden verkocht". Volgens mij bedoelen ze daarmee de stadswaag in de hoek aan de overkant. En was waar nu De Hopzaal is de tabaksfabriek Borreman Mailly.
Kan iemand dit bevestigen aub?
Ik kan het ook anders lezen en dan geven ze gewoon de betekenis van een hopzaal weer.
Het zal misschien weeral eens aan mij liggen :wink:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Bouwovertreding

Berichtdoor Alostum » 17 Jun 2014, 10:50

Geplaatst: 26 Sep 2013 07:03 pm
jan louies schreef:Het Haantje was ernaast, waar nu de nieuwbouw met de Lidl is. De naam 'Hopzaal' werd uitgevonden door de oprichter (niet-Aalstenaar Polle van de Steeg als ik me niet vergis) van de danszaal, ergens omstreeks 1980, en verwijst gewoon naar de Hopmarkt. Het pand had ervoor niets met hop te maken. Het huisje ervoor werd gesloopt nadat een bouwvergunning werd bekomen, en is dus onderwerp van een bouwovertreding, want de nieuwbouw kwam er niet.
Met andere woorden, de stad heeft een bouwovertreding gekocht.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “De Hopmarkt & Botermarkt”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Advertentie