DU PARC - historiek

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: DU PARC - historiek

Berichtdoor Alostum » 14 Jun 2014, 15:26

Geplaatst: 25 Apr 2014 05:19 pm
stranger schreef:Ik vermoed dat Esja druk doende is met dit archief, want we horen hem zo weinig??? :D :D :D
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: DU PARC - historiek

Berichtdoor Alostum » 14 Jun 2014, 15:28

We moeten ons geen zorgen maken over het Du Parc-archief ... het is in goede handen, het berust namelijk in het Stadsarchief (S.A.A.)
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

timdelma
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 Sep 2014, 10:27

Re: DU PARC - historiek

Berichtdoor timdelma » 08 Sep 2014, 10:34

Vorige week ben ik als beginnend hobby-fotograaf langsgeweest in Du Parc.
Ik ben gefascineerd door Urban Exploration en wou het verlaten karakter van de fabriek nog eens op de gevoelige plaat vastleggen.

Ik moet toegeven dat ik regelmatig kippenvel kreeg tijdens het maken van de fotoreeks. Wetende welke geschiedenis zich daar had afgespeeld en hoe het gebouw de laatste decennium heeft geleden onder de krakers, vandalisme en brandstichtingen, versterkte het gevoel enkel maar...

De fotoreeks kan je hier terugvinden: Du Park anno 2014

Een sfeerfoto:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: DU PARC - historiek

Berichtdoor Jerommeke » 08 Sep 2014, 12:46

Mooie fotoreeks van de vervallen toestand.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

Dietrich
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 Mei 2014, 20:57
Locatie: Aalst

Re: DU PARC - historiek

Berichtdoor Dietrich » 28 Okt 2014, 20:56

Weetje bij de foto's: de aandelen op de tweede foto lagen al de tijd (wellicht sinds het faillissement) opgeslagen in een kluis in het kantorenblok. Die kluis heeft potdicht geweest tot bij de uitzending van een programma op één of Canvas (naam ontglipt me) een half jaar geleden waarbij men die kluis opengebroken heeft. Lag toen vol met oud promotiemateriaal en dozen vol van deze waardepapieren.

Ben die kluis zelf gaan bezichtigen enkele weken na uitzending, en ze was inderdaad onbeschadigd, wetende dat de rest van het gebouw op dat verdiep quasi uitgebrand is. Spijtig genoeg verdwijnt de inhoud door personen die die dingen nu en masse meenemen, in het rond strooien of in brand steken.

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Re: DU PARC - nieuwjaarswens

Berichtdoor janlouies » 29 Aug 2018, 17:34

Nieuwjaarswens ... zonder jaartal. Auto's lijken me jaren 1980-1990.
Afbeelding

Afbeelding


Terug naar “Breiwerkfabrieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Advertentie