Vriendenkring FFR 1959

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Vriendenkring FFR 1959

Berichtdoor Alostum » 08 Jun 2014, 16:45

Geplaatst: 26 Aug 2011 07:35 am
jb schreef:Ik heb een vlag in m'n bezit van de vriendenkring van de FFR uit 1959. Die komt van m'n grootvader Lucien Boel die er werkte. Ik denk dat het van een toneelgroep moet zijn? Of ben ik mis?
Ik plaats een foto van de vlag.
http://uploading.com/files/ad4d6d79/025.JPG/
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

vriendenkring FFR

Berichtdoor Alostum » 08 Jun 2014, 16:47

Geplaatst: 26 Aug 2011 08:21 am
willy kiekens schreef:Ik heb nog met je grootvader samengewerkt van 1964 tot zijn op pensioenstelling; hij werkte op de afdeling Export met als bureauchef Louis van Langenhove de Bouvekercke, binnen FFR, de laatste telg van één der stichters. Hij was, samen met Mr. De Smet, ook reeds eerder vernoemd, en Charles Accou( schoonvader van VU senator Jan Caudron) de seniors van de afdeling en die nog al hun werk in het Frans uitvoerden alhoewel sinds 1966? de voertaal Nederlands of Engels was.
Wat betreft die vlag (ik kan de foto niet openen) die was van de vriendenkring, dit was een vereniging bestaande uit personeel van FFR met een voorzitter, secretaris, schatbewaarder enz..
Zij beheerde het voetbalplein met bijhorende ploeg; het tennisplein en stond in voor de jaarlijkse restactiviteiten zoals: St.Maarten alle kinderen tot 12 jaar van werknemers werden uitgenodigd in de feestzaal en kregen lekkers van de goede sint; het feest van garentwijndersdag met 's morgens een herdenkingsmis voor de overledenen in de St.Jozefkerk; 's middags een diner voor alle gepensioneerden, in de namiddag een optreden van meerdere gekende artiesten: Louis Neefs; Kalinka; enz.. en 's avonds bal voor het ganse personeel. Uitdeling van de medailles van de arbeid; en inrichten van een jaarlijkse reis van verscheidene dagen naar het buitenland (zie de foto's eender getoond van een reis naar Schotland) en ook gelegenheid tot een jaarlijks bezoek aan Parijs met, naar gelang de smaak bijwonen van een optreden in de Folies Bergère of de opera. Met andere woorden dit was een zeer actieve vereniging.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Vriendenkring FFR 1959

Berichtdoor Alostum » 08 Jun 2014, 16:48

Geplaatst: 26 Aug 2011 08:31 am
jb schreef:Ik ga de vlag opnieuw plaatsen, dan kan je ze zien.
Kan je iets vertellen over m'n grootvader, hoe hij was? Op zijn werk? Als persoon? Ik heb hem gekend hoor, tot m'n 15 jaar ongeveer. Maar toch wil ik zoveel mogelijk over hem weten. Bedankt!

Afbeelding
By jboel at 2011-08-25

De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Garentwijnderijen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Advertentie