EXPO100 ter gelegenheid van 100 jaar Eendracht Aalst in

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

EXPO100 ter gelegenheid van 100 jaar Eendracht Aalst in

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 18:46

Geplaatst: 12 Jun 2011 04:46 pm
Yves Janssens schreef:Ik ben er misschien vroeg bij maar besef dat er veel opzoekwerk is om op deze Expo een totaal beeld te kunnen laten zien van de woelige geschiedenis van Eendracht Aalst.
Na het dieptepunt na degradatie naar 4e klasse 6 jaar geleden, kruipt de ploeg uit een diep dal terug naar boven.

Naar wat ben ik opzoek ?

Oude foto's van de ploeg en krantenartikels voor 1970.
Na 1970 bezit ik heel wat maar alles is welkom want kan van andere krant komen welke ik reeds bezit.
Ik ben al tevreden met een goede scan, dan kan deze uitvergroot worden op A3 of zelfs A2 voor de tentoonstelling.

Ook toegangtickets en gebruikte abonnementen zijn welkom.
Ik bezit redelijk wat ruilmateriaal maar hier ben ik ook tevreden met een scan.

Om de tentoonstelling wat op te kleuren (Wit & zwart) zoek ik oude sjaals en mutsen en truitjes en allerhande attributen die met Eendracht te maken hebben.

Ik hoop dat de Oilsjteneirs nog ergens iets op zolder liggen hebben.

De Expo organiseer ik samen met Hugo Cardon en mascotte Zwawi gekend als Julien de melkmaan.

Ik kijk uit naar reacties hier op dit forum met de dank aan Bomber1919 die mij deze website leerde kennen.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: EXPO100 ter gelegenheid van 100 jaar Eendracht Aalst in

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 18:46

Geplaatst: 12 Jun 2011 05:09 pm
De Coninck schreef:Voor oude krantenartikels zeker eens kijken op http://aalst.courant.nu/,
de digitale krantendatabank van het stadsarchief. Het trefwoord 'Eendracht Aalst' levert zeker veel historische krantenartikels op !
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: EXPO100 ter gelegenheid van 100 jaar Eendracht Aalst in

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 18:57

Geplaatst: 12 Jun 2011 05:17 pm
Yves Janssens schreef:
De Coninck schreef:Voor oude krantenartikels zeker eens kijken op http://aalst.courant.nu/,
de digitale krantendatabank van het stadsarchief. Het trefwoord 'Eendracht Aalst' levert zeker veel historische krantenartikels op !


Mercikes voor de tip
Inderdaad ik zal daar veel kunnen in vinden
De eerste regendagen en avonden zijn reeds opgevuld met opzoekwerk
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: EXPO100 ter gelegenheid van 100 jaar Eendracht Aalst in

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 18:57

Geplaatst: 12 Jun 2011 11:49 pm
Yves Janssens schreef:Zopas reeds foto toegestuurd gekregen van ploeg van 1919 die nog niet op Expo90 getoond werd . Ook kreeg ik scan van het Militair paspoort van Henri Lecompte en aansluitingskaart van Eendracht Voetbalclub Aalst.
Met dank aan zijn zoon Dirk Le Compte.
Dit militair paspoort bevestigd dat de ploeg opgestart werd door oud-strijders van 14-18
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Blavier

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 18:58

Geplaatst: 07 Apr 2013 05:04 pm
abu bart schreef:Beste,

er bestaat een boek over een deel van de geschiedenis van den Eendracht tot pakweg 1990.
Het boek kreeg de titel " de vloek van Blavier", tenminste als ik mij niet vergis.
Blavier is voor de oudere supporters, uit de vroege jaren 60, toen Verschueren, jawel DE Verschueren van Anderlecht, trainer was bij den Eendracht, gekend als de Waalse arbiter die de Vlamingskens tegen de schenen schopte, eerst op Malinwois, en dan op den Iendracht. Vandaar dat voor een paar generaties supporters de uitroep "Blavier" evenveel betekende als ne keer goed vloeken op den arbiter.
En als je veel wil weten, moet je bij mannen als Paul de Coiffeur en de pakskesdrager uit 't station zijn, nooit gewerkt en vroeg gepensioneerd wegens ziekte, maar wel een abonnement op den Iendracht en de business-seats van den Okapi, dixit hijzelf.

Ik denk dat ik ergens een exemplaar van dit boek moet hebben, of toch gehad heb. Zal eens zoeken. :D
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Geschiedenis Eendracht Aalst

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 18:59

Geplaatst: 25 Nov 2013 10:31 am
paars-blauw schreef:In het stadsarchief Aalst wordt een verzameling documenten ivm de geschiedenis van de hand van de heer Van Geem bewaard. In deze 19 of zowat dozen zitten documenten en foto's over het voetbal in Aalst vanaf 1904.
Misschien was u dit reeds bekend, zoniet zeker raadplegen.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Foto's Eendracht

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 18:59

Geplaatst: 12 Jan 2014 12:37 pm
paars-blauw schreef:Kan iemand mij een foto bezorgen van Eendracht met Omer Geubels, één met Charel Cooreman en één met Julien De Bilde?
bedankt.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: EXPO100 ter gelegenheid van 100 jaar Eendracht Aalst in

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 19:01

Geplaatst: 13 Jan 2014 11:32 am
abu bart schreef:Een foto van Omer Geubels op latere leeftijd:

Afbeelding

foto uit De Voorpost, 21/02/1992
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Geschiedenis Eendracht Aalst

Berichtdoor Alostum » 05 Jun 2014, 19:01

Geplaatst: 08 Feb 2014 01:19 am
Yves Janssens schreef:
paars-blauw schreef:In het stadsarchief Aalst wordt een verzameling documenten ivm de geschiedenis van de hand van de heer Van Geem bewaard. In deze 19 of zowat dozen zitten documenten en foto's over het voetbal in Aalst vanaf 1904.
Misschien was u dit reeds bekend, zoniet zeker raadplegen.


Een tijdje forum niet bezocht maar heb wel alle dozen ingekeken in het stadsmuseum .... een schat aan informatie .... ben nog bezig aan het verwerken van de informatie ... een dikke merci aan Valerie Van Geem Zaliger
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

muesli
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:10

Re: Blavier

Berichtdoor muesli » 07 Feb 2024, 21:09

Alostum schreef:Geplaatst: 07 Apr 2013 05:04 pm
abu bart schreef:Beste,

er bestaat een boek over een deel van de geschiedenis van den Eendracht tot pakweg 1990.
Het boek kreeg de titel " de vloek van Blavier", tenminste als ik mij niet vergis.
Blavier is voor de oudere supporters, uit de vroege jaren 60, toen Verschueren, jawel DE Verschueren van Anderlecht, trainer was bij den Eendracht, gekend als de Waalse arbiter die de Vlamingskens tegen de schenen schopte, eerst op Malinwois, en dan op den Iendracht. Vandaar dat voor een paar generaties supporters de uitroep "Blavier" evenveel betekende als ne keer goed vloeken op den arbiter.
En als je veel wil weten, moet je bij mannen als Paul de Coiffeur en de pakskesdrager uit 't station zijn, nooit gewerkt en vroeg gepensioneerd wegens ziekte, maar wel een abonnement op den Iendracht en de business-seats van den Okapi, dixit hijzelf.

Ik denk dat ik ergens een exemplaar van dit boek moet hebben, of toch gehad heb. Zal eens zoeken. :D


Ik heb hier toch nog zo een exemplaar liggen in mijn boekenkast. Interessante lectuur, zeker nu er terug heel wat te doen is rond scheidsrechters. Maar het boek gaat dus over de hele geschiedenis van EA tot 1991 met veel info en foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Advertentie