kcardon schreef:Hallo,
ik ben volop bezig met het verzamelen van alle gegevens die er nog zijn over de voetbalploegen Red Star en Volharden, de voorlopers van SK Aalst. In de digitale krantenbak heb ik al 't een en 't ander gevonden.
Ik heb nog wat foto's gevonden van de Red Star én Volharden (de veteranen-ploeg) waar mijn petje nog bijgespeeld heeft, Proske Cooman.
Kent iemand nog andere personen op de foto's? Of heeft iemand nog andere info?
Download Pol_voetbal_Red_Star_ploeg2.pdf for free on uploading.com
Red Star - Volharden
Moderators: Alostum, david, janlouies
Red Star - Volharden
Geplaatst: 06 Okt 2010 04:28 pm
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Re: Red Star - Volharden
Geplaatst: 06 Okt 2010 04:31 pm
kcardon schreef:Ik heb duidelijk wat problemen om foto's af te beelden. Iemand tips voor een pc- leek?
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Geplaatst: 06 Okt 2010 06:10 pm
Geplaatst: 06 Okt 2010 08:07 pm
gustvdb schreef:
Momenteel heb ik evenmin foto's van Red Star of Volharden in een geschikt formaat. Hierbij een foto van de reserven van Eendracht Aalst (ergens in de jaren '40) met je "petjen" (mijn nonkel) Prosper Cooman. De personen die ik ken zijn =
staande van L naar R = 1° Adolf Flips, 4° Clement Goossens 5° Prosper Cooman
gehurkt 1ste van L = Lucien Verhulst
Geplaatst: 06 Okt 2010 08:54 pm
kcardon schreef:Deze foto is ook van ergens in de jaren 1940, waarschijnlijk op den Asserendries. Ik denk dat het van Volharden is, gezien de Red Star (waar Petje Pros ook gespeeld heeft) echt met een rode ster op de borst speelde.
Geplaatst: 06 Okt 2010 09:27 pm
kcardon schreef:Deze foto is waarschijnlijk van die zelfde dag, dat was op 1 november 1942. 4e van links Prosper Cooman - 6e van links, zijn schoonbroer Paul van der Borght
Geplaatst: 06 Okt 2010 09:36 pm
kcardon schreef:De tweede foto (Volharden op Asserendries) is van november 1948
Geplaatst: 06 Okt 2010 10:27 pm
kcardon schreef:De Veteranen van Volharden in juni 1965; Herkent er nog iemand een van de spelers?
Geplaatst: 07 Okt 2010 07:44 pm
gustvdb schreef:inderdaad de veteranen van Volharden op het plein aan de Asserendries:
Staande van L naar R = Robert Ringoir / x / Georges Tas / Arthur Schorreel / x / x/ x / Prosper Cooman / x
Gehurkt van L naar R = Willy Bellon / x / Alfons Schorreel / Pol. Van der Borght / Clement Goossens / Willy De Neef
Volharden
Geplaatst: 08 Okt 2010 08:50 pm
Jerommeke schreef:In de driedelige brochure, "Een 'verheven' buurt, Geschiedenis van het Ezelsplein", uitgegeven door de stad Aalst in het kader van het cultuurbeleidsplan, staan verschillende foto's en artikels over deze voetbalploeg.
Toendertijd waren deze brochures te koop in het stadsarchief.