Oude klasfoto's SMI 1 Wet A 1968 1969

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Oude klasfoto's SMI 1 Wet A 1968 1969

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 20:10

Geplaatst: 17 Feb 2013 02:45 pm
La Fontaine schreef:Vlnr
1° rij (zittend)
Coppin Etienne
De Nul Marcel
De Hauwere Jozef
Dhr François Louis
Cassiman Willy (+)
De Brauwer Iwein
Coppens Hedwig
2° rij
Matthieu Benoit
Van Den Berghe Luc
D’Herdt Danny
Vanlierde Andre
De Smet Freddy (+)
Gees Wilfried
Cappelle Etienne
Mermans Dirk
3° rij
Baeten Etienne
Van Der Biest Gaston
Buelens Kamiel
Van Caenegem Helie
Baele Willy
Goyvaert Etienne
4° rij
Van Praet Herman
Herssens Freddy
Vermeir Herman
Schollaert Guy (geëmigreerd naar USA)
Vinck Alex
D’Haese Paul

Afbeelding

De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Oude klasfoto's SMI 1 Wet A 1968 1969

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 20:11

Geplaatst: 18 Feb 2013 11:39 am
La Fontaine schreef:Op een goeie dag in de lente van 1968, toen deze klas nog 2 Wet A was, liepen we met z’n allen mee in de scholierenbetoging doorheen het centrum van Aalst voor “Leuven Vlaams”. Die betoging waaraan zowat alle (?) hogere secundaire afdelingen van de Aalsterse scholen deelnamen, eindigde in het stadspark met toespraken van een paar universiteitsstudenten. Er liep toevallig (?) een parallelle klas van de Dames van Maria voor ons in de stoet. Van het een kwam het ander en voor we het goed en wel beseften was er een soort “verbroedering en verzustering” gaande. Een paar van de daar gevormde koppels zijn later getrouwd.
Tijdens ons laatste jaar vierden deze twee klassen samen hun “250 dagen nog te gaan” met een TD die plaats greep in de Korenbloem op de markt in Aalst. Ik bezit nog vergeelde papieren, opgesteld door een paar haantjes-de-voorste. Achter de naam van ieder klasgenoten van SMI volgde een korte “ludieke” (sic) persoonsbeschrijving. Deze achtergrond informatie werd die avond met behulp van een micro gedeeld met de vrouwelijke scholieren. Alhoewel sommige van die beschrijvingen mij nog altijd als echt typerend overkomen, zijn er andere waarvan het niveau je reeds passeert als je slechts je voet omhoog haalt.
Geïnteresseerde betrokkenen kunnen bij mij steeds terecht voor detailinformatie.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

dames van Maria

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 20:11

Geplaatst: 18 Feb 2013 03:42 pm
willy kiekens schreef:dat was wild waarop zowel door St. Jozef; SMI als KA gejaagd werd; alhoewel het voor de twee eerste min of meer door de directie door de vingers werd gekeken en zelfs een beetje aangemoedigd, kwestie van het binnen dezelfde strekking te houden; Scouts en de Gidsen; filmavonden in St Jozefcollege alleen voor eigen studenten en DMA studentes; Vlaamse Kermissen enz.....Maar verboden vruchten smaken het best, dus KA was een zeer begeerde vrucht bij de DMA dames.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Oude klasfoto SMI '68-'69

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 20:13

Geplaatst: 22 Okt 2013 09:53 pm
Iwein De Brauwer schreef:Hey André,
Liep je deze middag tegen het lijf, sorry dat ik wat kortaf was, had niet veel tijd en herkende je niet meteen. Uurtje later liep ik Freddy Herssens tegen het lijf :).
Leuk dat je deze foto publiceert, moet hem trouwens ook nog ergens liggen hebben.
Wist niet dat Willy Cassiman overleden was. Toendertijd een haantje-te-voren en een goed turner. Freddy De Smet wist ik wel, Freddy en zijn vrouw werkten voor Registratie & Domeinen op het Keizersplein. Toen Freddy stierf bleef zijn vrouw thuis voor de kinderen en kon mijn (inmiddels ook overleden) echtgenote muteren naar Aalst.
Ik vrees dat er nog iemand op de foto inmiddels overleden is: Etienne Capelle, die zich trouwens Steven liet noemen.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Oude klasfoto's SMI 1 Wet A 1968 1969

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 20:14

Geplaatst: 23 Okt 2013 08:44 am
La Fontaine schreef:Dag Iwein, sorry te horen van jouw echtgenote en Steven. Voor je haast gisterenmiddag alle begrip. Toeval bestaat niet zoals je wellicht weet : een paar minuten na onze ontmoeting op de markt kwam daar op het terrasje een andere oud-medeleerling plaats nemen, Paul Dhaese. It's a small world :-)
Andre
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Scholen en onderwijzers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

Advertentie