De Arendschool - Binnenstraat

Moderators: Alostum, david, janlouies

POL
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:34

De Arendschool - Binnenstraat

Berichtdoor POL » 10 Jul 2014, 03:16

Zijn er nog forumleden die school gelopen hebben in - of herinneringen hebben aan - de Arendschool in de Binnenstraat en daar eventueel nog foto's aan overgehouden hebben?
Zelf heb ik er school gelopen tussen 1972 en 1979.
Wat ik nog met zekerheid weet:
Eerste leerjaar 1972 : Meester Norbert De Winne en Mevrouw Ringoir (er waren toen opnames voor de toenmalige BRT reeks Schooltelevisie i.v.m. de toen in de mode geraakte Moderne wiskunde.
Tweede leerjaar : Ik dacht Meester Van Der Sype
Derde leerjaar: Mevrouw De Batselier (of Boitselier)? uit Lebbeke, en de latere uitbater van Fred's stripwinkel op de Varkensmarkt.
Vierde leerjaar: (wijlen) Meester Jozef Ledegen (woonde op de Zavelbaan), gaf altijd les met een grijze werkschort aan (een grijze kiel lijk ze bij ons zeggen).
Vijfde leerjaar: Meester Van Impe
Zesde leerjaar: Meester Jean Jacob (broer van de Aalsterse dokter Marc Jacob).
De directeur was begin jaren '70 Dhr. Coucke, opgevolgd door Mevr. De Geest (een lerares biologie dacht ik).
Eerste middelbaar; Een leraar die Van Geluwe heette en technische activiteiten doceerde, en een Mevrouw Temmerman, een lieve schat van een vrouw die o.a. Nederlands en Engels gaf.
Ik herinner me ook uit die jaren de VOLA kermissen en hoe we dan probeerden om zoveel mogelijk lotjes aan de man te brengen. Eén van de sterren uit die tijd die er optraden was de Nederlander Ben Cramer en zelfs Louis Neefs trad er ooit op.
Nog tijdsgenoten op dit forum?

willykiekens
Berichten: 995
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: De Arendschool - Binnenstraat

Berichtdoor willykiekens » 10 Jul 2014, 13:59

Mijn schoonvader en schoonbroer gaven er les: Alfons Praet( dan misschien al in pensioen) en Julien Librecht; een goede vriend was de econoom Raoul V.D. Meersche. Die optredens waren tijdens de Volakermis, een tegenhanger van de katholieke Vlaamse kermissen in de colleges en patronages; een veel gevraagde was Will Tura. Het optreden van Louis Neefs herinner ik me nog heel goed: ik was me een pak friet aan het kopen bij Lafong op de Molendries, toen er plots een goudkleurige Floride(sportwagentje van Renault) stopte en Louis uitstapte om de weg te vragen naar de Arendschool; wanneer ik begon met de weg uit te leggen zei hij dat het te ingewikkeld was en of ik geen tijd had om met hem mee te rijden: tuurlijk had ik tijd, de friet hebben we tijdens het rijden opgegeten en bij de aankomst aan den Arend nodigde hij me uit om mee te komen. Met de woorden: Louis Neefs en gevolg waren we binnen, ik heb die avond nog met hem verscheidene Pale-Ales gedronken (zijn bijnaam was Louis Pale-Ale) en van dan was ik een trouwe fan van hem,hij is later nog verscheiden keren opgetreden tijdens personeelsfeesten bij FFR ook nog samen met Kalinka. Telkens wanneer ik later in Lier langs het kruispunt reed waar hij samen met zijn vrouw verongelukt is moest ik steeds aan die avonden denken. Vlaanderen was veel te vroeg zijn beste charmezanger verloren.


Terug naar “Scholen en onderwijzers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

Advertentie