Leuven Vlaams 1968 in Aalst

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Leuven Vlaams 1968 in Aalst

Berichtdoor Alostum » 04 Jun 2014, 08:44

Geplaatst: 25 Feb 2014 01:51 pm
La Fontaine schreef:In de commentaar bij een klasfoto van mijn voorlaatste humaniorajaar op het SMI heb ik het item van Leuven Vlaams even aangeraakt. Zie link :

http://aalstwaarisdetijd.forumup.be/vie ... arisdetijd

Naar aanleiding van mijn recent bezoek aan het SMI bezorgde Wouter Van der Spiegel mij 2 foto’s en een krantenartikel met betrekking tot de betoging van de scholieren in Aalst in februari 1969. Deze lieten mij toe het stukje wat aan te passen en te precisieren.

Op vrijdag 2 februari 1968, toen deze klas nog 2 Wet A was, liepen we met z’n allen mee in de scholierenbetoging doorheen het centrum van Aalst voor “Leuven Vlaams”. Die betoging waaraan zowat alle (?) hogere secundaire afdelingen van de scholen uit Aalst en omgeving deelnamen, eindigde op de Grote Markt met toespraken van politici en universiteitsstudenten. Er liep toevallig (?) een parallelle klas van de Dames van Maria voor ons in de stoet. Van het een kwam het ander en voor we het goed en wel beseften was er een soort “verbroedering en verzustering” gaande. Een paar van de daar gevormde koppels zijn later getrouwd.

Mijn dank aan Mw Frieda De Meester voor de toestemming tot publicatie van deze foto’s op het Forum; haar dochter liep toen school in Mere.

Afbeelding

Afbeelding

En hieronder het krantenartikel uit De Gazet van Aalst van 3 februari 1968 :
Afbeelding

De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Terug naar “Scholen en onderwijzers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Advertentie