koninklijk Atheneum Aalst 1950 klas:3A

Moderators: Alostum, david, janlouies

Alostum
Site Admin

koninklijk Atheneum Aalst 1950 klas:3A

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 19:44

Geplaatst: 20 Okt 2010 06:57 pm
willy kiekens schreef:
Afbeelding

Bezoek aan Vlissingen.
staan,links -> rechts: Hugo V.D. Bossche; Palsterman; Rudy Roth; Daeleman; Roger Vervoenen; William Devriendt; Willy Kiekens; J. P. Steleman; ?; ?; De Pelsmaker; ?; Verlée; Marc Cornelis; Rudy Roggeman; Eddy Schutijzer;?;
gehurkt, links-> rechts: Merckx; ?; K. Baert?; Rudy Beeckman; Van Conincksloo; ?; Gaston Steleman; Frans Verhulst; ?; De Maeseneer;
Johny V.D. Borre; Van Droogenbroeck.
De taak van historici is te herinneren wat anderen vergeten. (Eric Hobsbawm)

Alostum
Site Admin

Naam fout

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 19:45

Geplaatst: 26 Jan 2013 06:36 pm
Chrisroggeman schreef:Dag Willy,
Het is Chris(tian) Roggeman, niet Rudy.

Alostum
Site Admin

3A

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 19:45

Geplaatst: 28 Jan 2013 08:37 am
willy kiekens schreef:sorry, Chris. Naast Frans Verhulst(+) heb je De Winne, zoon van de bruggendraaier Zwarte Hoekbrug. Ze waren buurjongens.

Alostum
Site Admin

Re: koninklijk Atheneum Aalst 1950 klas:3A

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 19:46

Geplaatst: 10 Apr 2013 10:54 am
Chrisroggeman schreef:Zeg Willy, ik had die foto op facebook gezet en kreeg een mail van Rudi Roth die zich geen schoolreis kon herinneren in het derde studiejaar.
Ik denk persoonlijk ook dat het eerder in het vijfde studiejaar was, omdat ik me meen te herinneren dat er toen een aantal "dubbelaars" bijgekomen zijn (o.a. van Coningsloo en ik denk ook De Vriendt en van Droogenbroeck).
Het is in geen geval 1950, want ik ben in 1949 aan het eerste studiejaar begonnen en op die foto zijn we allemaal ouder dan 6, allicht 10 of 11.

Alostum
Site Admin

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 19:46

Geplaatst: 10 Apr 2013 01:23 pm
willy kiekens schreef:dag chris, op de foto staat achteraan: breskens 3A, het jaar staat er niet bij dus dat kan verkeerd zijn, maar ik denk dat ik in het 4; 5; 6 de jaar niet bij Marc en de Stelemannen zat en volgens mij is dit één klas aangezien Hugo V.D. Bossche uiterst links niet echt bij onze groep staat. Hoe gaat het anders met de Rudy en zie jij af en toe nog mannen van deze groep? De enige die ik nog af en toe eens zag, op de basket of in zijn zaak, was Marc. Maar misschien zien de overblijvenden mekaar terug in één of ander ouderlingen tehuis, daar zullen nog al herinneringen opgehaald worden, als we tenminste niet dementeren of Alzheimer hebben.

Alostum
Site Admin

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 19:47

Geplaatst: 10 Apr 2013 05:46 pm
Chrisroggeman schreef:Ja Willy,
Ik heb me toch vergist want de door mij dubbelaars genoemd staan al op de foto van het tweede studiejaar die ik elders geplaatst heb.
Ik dacht nog ergens een foto liggen te hebben van een schoolreis maar moet daar eens grondig naar zoeken. Ik heb ook nog ergens een programma van een schoolreis liggen. Toen hebben we allicht Breskens aangedaan, want in dat programma was sprake van de overstromingen in Zeeland in de winter van 1953. Die reis moet dus in juni 1953 geweest zijn en toen zat ik in het vierde studiejaar.
Rudi Roth (in onze tijd Rudy, want we durfden nogal eens puntjes op de y zetten) zie ik enkel op facebook.
Hij woont onder de Leeuw van Waterloo (maar dit is niet in Waterloo!) maar één van die Brusselse randgebieden.
Met anderen heb ik jammer genoeg ook geen enkel contact meer (ik heb Aalst feitelijk verlaten op mijn 19e toen ik mijn Gentse echtgenote leerde kennen... dus in een rusthuis in Aalst zal ik vermoedelijk ook niet terecht komen...
Je zegt dat Marc (Cornelis neem ik aan) in Aalst een zaak had of heeft. Waar en van wat?

Alostum
Site Admin

Berichtdoor Alostum » 03 Jun 2014, 19:47

Geplaatst: 11 Mei 2013 05:22 pm
Chrisroggeman schreef:Ja, Willy, je hebt toch gelijk: het was inderdaad in het 3e leerjaar in 1952. Ik vond een foto terug van dezelfde schoolreis, ergens op het strand. En achteraan staat ook 1952, 3e leerjaar.
De reis in 1953 was naar de overstroomde gebieden van de watersnood en dan naar de Efteling.

Terug naar “Scholen en onderwijzers”