Colonel Aeneas Perkins

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Colonel Aeneas Perkins

Berichtdoor Alostum » 02 Jun 2014, 17:17

Geplaatst: 11 Apr 2014 12:43 pm
Bomber1919 schreef:Kolonel Aeneas Perkins kwam om bij de aanval van Duitse stukas op de zeebergbrug, 10 mei 1940.

De stukas hadden de brug gemist maar de bommen hadden wel een ravge aangericht in de omgeving van de viaduct van de Brusselse steenweg.

Kolonel Perkins van de Royal Engineers zat op dat moment in zijn stafwagen die brandend werd terug gevonden.

Samen met Kolonel Perkins kwamen ook nog enkele andere Britse soldaten en tientallen burgers om het leven.

Sinds kort heb ik cotnact met de kleinzoon van Mr. Perkins en daarom ben ik op zoek naar extra informatie over de aanval van de stuka's en de gevolgen ervan, maar ook over de begraving van de slachtoffers e.d.

Binnenkort kan ik wat meer info posten over de toch wel heel interessante familie van de kolonel. Zijn vader en grootvader waren generaals in India en tijdens WOI, en de zoon van de Kolonel was Majoor bij het 4de Parachute Sauadron toen deze in Arnhem vochten.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Perkins

Berichtdoor Alostum » 02 Jun 2014, 17:18

Geplaatst: 11 Apr 2014 04:11 pm
willy kiekens schreef:Mr. Bannantine, een Schot, en gewezen general manager van FFR in de periode '60-'70, heeft ook als officier deelgenomen aan de slag om Arnhem. naar het schijnt waren de Duitsers op de hoogte van die aanval en wisten de geallieerden dit dank zij het doorbreken van de geheimkode van de Duitsers, toch liet Churchil de aanval doorgaan om deze doorbraak niet te verraden.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Tweede Wereldoorlog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Advertentie