Nirron schreef:In het boek "Stad Aalst - Mijlbeek" door Jos Ghysens op pagina 284 vind u een luchtfoto van de huizenrij die plaats heeft moeten maken voor de vrachtwagen parking van Amylum.
Heeft hier iemand nog grond foto's van deze huizen? Alle informatie is ook welkom.
Ik ben in '87 geboren en kan mij deze niet herinneren ook al heb ik altijd op de Albrechtlaan gewoond
Waarschijnlijk net afgebroken voor mijn geboorte of tijdens mijn vroege kinderjaren. De luchtfoto is van rond 1980.
De Gheeststraat - Verdwenen huizenrij
Moderators: Alostum, david, janlouies
De Gheeststraat - Verdwenen huizenrij
Geplaatst: 31 Dec 2012 06:37 pm
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Zeeberg
Geplaatst: 09 Jan 2013 07:43 pm
jan louies schreef:Hier stonden gebouwen van brouwerij Zeeberg: naast de brouwerij (aan de brug) een poort en de burelen (witgeschilderde gevel)en een herenhuis van Van Der Schueren en op de hoek met de Alfred Nichelssstraat een café, Bergenhof of gewoon Zeeberg of zo, in een roodbakstenen huis. Ik ben er op een morgen met Mon Van der Biest in februari 1979 nog een koffie gaan drinken (waterketel op de stoof en een filterke van Rombouts), toen we te vroeg waren op in de brouwerij het contract voor 'De Gele Limonade in de Ridderstraat te tekenen. In de brouwerij kregen we een (geel) limonadeke.
Wie het verleden vergeet, herhaalt er de vergissingen van. (Bertold Brecht, 1898-1956)
Re: De Gheeststraat - Verdwenen huizenrij
Geplaatst: 10 Jan 2013 12:34 am
esja schreef:Het café waarvan sprake is nog een tijd open gehouden door Jacky D'Herde, prins Carnaval 1972.
café Zeeberg
Geplaatst: 10 Jan 2013 10:21 pm
jan louies schreef:In 1974 en 1979 inderdaad vernoemd in de kranten: café Zeeberg, A. Nichelsstraat.
Re: De Gheeststraat - Verdwenen huizenrij
Geplaatst: 29 Jan 2013 11:58 am
Nirron schreef:Late reactie, maar bedankt voor de info.
De Gheeststraat
Geplaatst: 01 Feb 2013 09:32 pm
lucvdh schreef:Interessante tip voor iedereen.
Voor oude foto's over hoe Aalst eruit zag midden de jaren zeventig. Surf naar Made in Aalst- Fotoarchief van André Schollaert, die in die periode alle straten en vrijwel alle huizen gefotografeerd heeft.
Terug naar “Straten, pleinen, monumenten en gebouwen”