Aalst vanuit de lucht

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Aalst vanuit de lucht

Berichtdoor Alostum » 26 Mei 2014, 22:11

Geplaatst: 02 Jul 2012 11:37 pm
muesli schreef:Hallo,
Ik heb hier nog enkele foto's gevonden die ik in 1975 of 1976 genomen heb tijdens een vlucht met een Piper Cub van op het vliegveld "De Kluizen". Interessant om te zien hoe de stad sedert die tijd veranderd is.
Raf.

Afbeelding
We waren op dat ogenblik niet alleen in de lucht boven Aalst. Hier een Morane, een ander toestel van het vliegplein "De Kluizen".

Afbeelding
De Grote Markt en omgeving. In de Nieuwstraat herkennen we nog de Inno met parking op het dak (oprit via De Ridderstraat)

Afbeelding
Op de voorgrond de Koolstraat met verderop het "Kapelleken", Dirk Martensstraat, Zeshoek, St Jozefskerk, Station enz.

Afbeelding
Links onderaan het Kasteel van Geerinckx. Centraal vooraan Jeugdhuis Terlinden en de Lagere School SMI. Verder de Raffelgemstraat en de blokken van Etrimo.

Afbeelding
De omgeving van de Zeshoek.

Afbeelding
De Grote Markt. Nog niet verkeersvrij en er kon nog geparkeerd worden op de Markt!

Afbeelding
3 SV-4B (Stampe-Vertongen) toestellen in formatie boven Aalst tijdens de jaarlijkse airshow op De Kluizen. Eén van deze toestellen, de 00-PAX, had zijn thuisbasis op De Kluizen (eigenaar en piloot Camiel Lievens).
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

camiel lievens en de Kluizen

Berichtdoor Alostum » 26 Mei 2014, 22:11

Geplaatst: 03 Jul 2012 08:48 am
willy kiekens schreef:woonachtig te Haaltert, grondgebied Ede, is verleden maand overleden.
De Kluizen, voor vele Aalstenaars de tussenstop van de wandeling naar klooster Affligem en van vele luchtdopen; is terug zo iets dat niet had mogen verdwijnen, mocht na de "brand" niet meer terug opgebouwd worden, groene zone, geen vergunning enz..enz.. het huidig paardestalleken mocht er ook niet staan.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Aalst vanuit de lucht

Berichtdoor Alostum » 26 Mei 2014, 22:12

Geplaatst: 03 Jul 2012 12:23 pm
muesli schreef:Hallo Willy,

Camiel Lievens was mijn oom (broer van mijn moeder) en vandaar dat ik dikwijls met hem meegevlogen heb. Op zijn begrafenis zijn er nog twee SV4-toestellen en een Piper Cub hem in formatie komen groeten over het kerkhof.

Raf.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

camiel lievens en de Kluizen

Berichtdoor Alostum » 26 Mei 2014, 22:13

Geplaatst: 03 Jul 2012 12:35 pm
El Yannicko schreef:
willy kiekens schreef:woonachtig te Haaltert, grondgebied Ede, is verleden maand overleden.
De Kluizen, voor vele Aalstenaars de tussenstop van de wandeling naar klooster Affligem en van vele luchtdopen; is terug zo iets dat niet had mogen verdwijnen, mocht na de "brand" niet meer terug opgebouwd worden, groene zone, geen vergunning enz..enz.. het huidig paardestalleken mocht er ook niet staan.


Alleen Chipper mocht er gaan golfen, zeker...
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Aalst vanuit de lucht

Berichtdoor Alostum » 26 Mei 2014, 22:13

Geplaatst: 03 Jul 2012 11:15 pm
muesli schreef:Hier nog een paar foto's :
Afbeelding
Onderaan de Steenstraat, die nog niet volgebouwd was, de Sint Annalaan met de Japanse kerselaars in bloei (moet dus in Mei geweest zijn), de vakschool (VTI) enz.

Afbeelding
Op de Boudewijnlaan waren ook nog veel bouwgronden beschikbaar ...
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: Aalst vanuit de lucht

Berichtdoor stephane » 02 Jun 2015, 10:25

Luchtfoto's van het centrum van Aalst (en Erembodegem) door Jo De Coninck

(de kleuren zijn wel bewerkt (kleurfilter rood en groen))

http://jodeconinck.smugmug.com/Overige/ ... -nmnWtVt/A

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: Aalst vanuit de lucht

Berichtdoor stephane » 04 Mei 2019, 13:58

Aalst 04/2019

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

muesli
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:10

Re: Aalst vanuit de lucht

Berichtdoor muesli » 19 Nov 2023, 18:36

Hallo,

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens op het forum was en ik zie dat de meeste van mijn foto's verdwenen zijn.
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met Photobucket.
Ik zal proberen om ze terug te vinden en op een andere manier op te laden.
Hierbij twee foto's van de Grote Markt rond 1975. De kwaliteit en de kleuren zijn niet optimaal omdat het ingescande dia's zijn.

AfbeeldingVlucht boven Aalst502 kopie by Raf Strobbe, on Flickr

Afbeeldingvlucht boven Aalst201 by Raf Strobbe, on Flickr

Vriendelijke groeten,
Raf.

muesli
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:10

Re: Aalst vanuit de lucht

Berichtdoor muesli » 21 Nov 2023, 21:48

Boven Aalst rond 1970 vanuit een Piper Cub naar een Morane (beide van het vliegveld De Kluizen).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.


Terug naar “Straten, pleinen, monumenten en gebouwen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Advertentie