riool Zoutstraten

Moderators: Alostum, david, janlouies

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

riool Zoutstraten

Berichtdoor stephane » 05 Nov 2022, 12:47

In oktober/november 2022 is er een deel (hoek Korte/Lange Zoutstraat - Louis D'Haeseleerstraat) van de oude riool uit 1864 gerenoveerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

abubart
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:58

Re: riool Zoutstraten

Berichtdoor abubart » 05 Nov 2022, 18:19

mooi Stephane,

maar als ik eerlijk mijn gedacht mag zeggen, die riool uit 1864 ziet er totaal niet versleten uit zoals deze op het Keizerlijk plein. Dus dit had gerust nog minstens 10 jaar kunnen wachten. Dit zou jou en de andere Zoutstratenaren menig leed kunnen besparen, zeker na dat nieuwbouwproject van de Zusters uit de Hoogstraat dat al lang heeft geduurd. Blijkbaar zijn alleen de cafés op de Grote Markt wat adempauze gegund na Corona.
Ik volg het reilen en zeilen van de stad wat closer de laatste tijd en stel mij toch veel vragen. Verkiezingen zeker?

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: riool Zoutstraten

Berichtdoor stephane » 06 Nov 2022, 11:00

Deze wegenis- en rioleringswerken van de Zoutstraten worden al een tijd voorbereid. In samenspraak met de buurt werd beslist om de werken in het najaar van volgend jaar te starten. Om de hinder voor handelaars, omwonenden en bezoekers te beperken, werd voor een innovatieve rioolrenovatie gekozen. Uit de controles die zopas gebeurden, bleek echter dat een stuk van de riolering er te erg aan toe is om te renoveren. Een stuk van 14 meter – ter hoogte van het kruispunt tussen de Korte en de Lange Zoutstraat – zal op de klassieke manier worden vervangen. Dit heeft als gevolg dat er op korte termijn extra werken moeten gebeuren, maar dat de eigenlijke renovatiewerken die volgen goedkoper worden en sneller verlopen, met minder hinder en risico’s.
bron: www.persregiodender.be/

de echte reden is dat de machine die de bestaande oude riool langs binnen gaat herstellen (soort koustechniek) de bocht niet kan maken tussen de Lange en Korte Zoutstraat. Van de werken in de L. D'Haeseleerstraat (klooster) hebben wij geen hinder gehad, wat niet kan gezegd worden van alle andere straat/nieuwbouw en renovatiewerken in de straat. Waar Stad Aalst geen rekening mee hield bij deze werken in 2023 is dat de oude gebouwen van de Liberalen in de Korte Zoutstraat tegelijkertijd worden afgebroken/gerenoveerd tot appartementen. ;)

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst


Terug naar “Straten, pleinen, monumenten en gebouwen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Advertentie