Afbraak villa

Moderators: Alostum, david, janlouies

Yannick
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 Jun 2014, 18:49

Afbraak villa

Berichtdoor Yannick » 06 Nov 2014, 20:55

Deze middag gezien toen ik er met de fiets passeerde:
villa Bergenhof, op de hoek van de Zwembadlaan en de Schendelbeekhofstraat (nr99) zal binnenkort plaats ruimen voor appartementen.
Ik kan mij inbeelden dat dit geen sociale woningen zullen worden!

Het zou toch enigszins mogelijk moeten zijn om zulke mooie, oude gebouwen en het omliggende groen te beschermen, privé of niet...

BartV
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:32
Locatie: Aalst

Re: Afbraak villa

Berichtdoor BartV » 08 Nov 2014, 16:32

Dit is het appartementsgebouw dat in de plaats zal komen van de villa: http://www.artecplus.be/projecten/nieuwbouw/meergezinswoning/aalst-19-.htm?img=1151

BertPauwels
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 10:04

Re: Afbraak villa

Berichtdoor BertPauwels » 14 Nov 2014, 11:21

is dat de villa van de coiffeur daar?? Trouwens, Schendelbeekhofstraat gaat niet tot daar hoor. Dat is Bergekouter.

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Afbraak villa

Berichtdoor Alostum » 14 Nov 2014, 11:42

BertPauwels schreef:is dat de villa van de coiffeur daar?? Trouwens, Schendelbeekhofstraat gaat niet tot daar hoor. Dat is Bergekouter.


neen, de villa aan de overkant van de coiffeur, andere hoek van de Zwembadlaan.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Afbraak villa

Berichtdoor willykiekens » 14 Nov 2014, 13:18

ik denk eerder de villa langs de andere zijde, van de familie Moyersoen, daar is voldoende hof aan voor een bouwproject, zonder aan het kasteel en de ingangs(hoeve) te raken. Deze familie was ook gekend voor haar bouwmij van sociale woningen; maar ja een mens moet hoger op kijken. Kan dan perfect aansluiten op het baron Moyersoen park. Waar is de tijd dat er een baantje, van een auto breed, liep van de kerk naar de Brusselse steenweg met aan beide zijden moerasgrond die in de winter onder water stond; grond die opgehoogd werd met alles wat niet meer bruikbaar was en eens op hoogte overdekt werd met aangevoerde grond. Dit vooral langs de kant van het "park" want daar is nog steeds een grote natuurlijke vijver die op het grondgebied van het nieuwe bouwproject ligt.

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Afbraak villa

Berichtdoor Alostum » 14 Nov 2014, 13:49

Juist, het is deze villa die ik ook bedoel
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Straten, pleinen, monumenten en gebouwen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Advertentie